۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۱۷۳۰۳
دبیرکل مجمع جهانی کرامت انگلیس:

پادشاه عربستان مسؤول حفظ جان آیت الله نمر است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی کرامت انگلیس با تاکید بر لزوم آزادی آیت الله نمر، خاطرنشان کرد: پادشاه عربستان مسؤول حفظ جان آیت الله نمر است.
قاسم الهاشمي، دبيرکل مجمع جهاني کرامت انگليس و فعال حقوق بشر بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، قاسم الهاشمی، دبیرکل مجمع جهانی کرامت انگلیس با ارسال نامه‌ای به ملک عبدالله پادشاه عربستان خواستار لغو محاکمه آیت الله نمر و جبران خسارت وارده بر ایشان شد.

 

قاسم الهاشمی در این نامه با یادآوری جایگاه علمی و مردمی آیت الله نمر، اظهار داشت: نیت ایشان از فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه، عمل به تکلیف شرعی امر به معروف و نهی از منکر است. اتهامات وارده بر ایشان مغرضانه بوده و توطئه‌ای برای از بین بردن این عالم شیعی است. 

 

این فعال حقوق بشر بحرینی با بیان اینکه آیت الله نمر تمام تلاش خود را برای اصلاح وضعیت عربستان سعودی به کار گرفته است، گفت:  انتقادهای دلسوزانه این عالم شیعه شایسته تقدیر است و نباید موجب این‌گونه برخوردها از سوی سران حکومت عربستان شود. 

 

وی خواستار دخالت فوری پادشاه عربستان برای آزادی آیت الله نمر شد و گفت: ملک عبدالله به عنوان بالاترین مقام عربستانی در قبال اجرای عدالت و حفظ جان شهروندان و مخصوصا بزرگان دینی و ملی از جمله آیت الله نمر مسؤول است.

 

گفتنی است، آیت الله نمر، خطیب جمعه قطیف عربستان بیش از یک سال است بدون محاکمه در زندان‌های آل سعود به سر می‌برد. زمان محاکمه این عالم شیعی 24 آگوست (دوم شهریور) اعلام شده است./983/ب902/ک

ارسال نظرات