۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۲۱۷۴۳۸
آیت‌الله علما:

دولت ارتقای فرهنگی و تفکر دینی را در کانون برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از دولت خواست که برای رفع مشکلات کشور به توان نیروهای داخلی معطوف باشد زیرا تجربه دولت مصدق نشان داد که نباید به خارجی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها زیاد خوش‌بین باشیم.
آيت الله علما

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله مصطفی علما، امام‌جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت و قدرشناسی از زحمات و تلاش‌های دولت تدبیر و امید، تأکید کرد: همه تلاش و جهت‌گیری‌های دولت می‌باید بر اساس منویات دینی و در راستای منافع مردم باشد.

 

وی افزود: گرچه رفع مشکلاتی مانند بیکاری، تورم و.. بسیار مهم است اما مهم‌تر آن است که روحیه ایستادگی در برابر استکبار در دولت همچنان حفظ شود و منویات رهبری موردتوجه قرار گیرد.

 

وی همچنین از دولتمردان خواست تا ارتقای فرهنگی و تفکر دینی را در کانون برنامه‌ریزی‌ها و چشم اندازه­های خود قرار دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه همچنین 31 شهریور روز صنعت دفاعی را تبریک گفت و از دستاوردهای دفاعی کشور با اینکه 30 سال است در تحریم بسر می‌بریم به نیکی یاد کرد.

 

آیت‌الله علما گفت: امروز به درجه‌ای از اقتدار دفاعی رسیده‌ایم که با داشتن ارتش و سپاهی قدرتمند در مقتدرترین موضع خاورمیانه واقع هستیم.

 

وی در ادامه اول شهریور روز پزشک و ابن‌سینا را گرامی داشت و از زحمات و تلاش‌های پزشکان قدردانی کرد.

 

امام‌جمعه کرمانشاه همچنین چهارم شهریور که روز کارمند نام‌گذاری شده است را بهانه‌ای برای تشکر از تلاش‌های کارمندان دانست و زحمات آنان را به شرطی که عمل به وظایف باشد، نوعی جهاد برشمرد.

 

یادکرد از شهید اندرزگو که در دوم شهریور 57 به شهادت رسید و نیز قدردانی از تلاش داروسازان به مناسبت روز داروسازی (پنجم شهریور) از دیگر نکاتی بود که خطیب نماز جمعه کرمانشاه به آن‌ها اشاره کرد.

 

وی همچنین سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و این امام بزرگوار را منشأ دستاوردهای ارزشمندی در حوزه دین اسلام دانست و به‌عنوان‌مثال به پایه‌گذاری مناسک حج از سوی ایشان اشاره کرد و افزود: همه مذاهب اسلامی این مناسک را پذیرفته و مناقشه‌ای در آن وجود ندارد.

 

وی گفت: امام صادق(ع) راه و سبک زندگی درست و مدیریت سالم را به ما آموخته است و باید همه هوشیار باشیم که اسلام حقیقی را به تأسی از این امام همام تبعیت کنیم و در برابر فتنه گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره که مغز جوانان را می‌شویند و با شعار الله‌اکبر آدم‌های بیگناه را می‌کشند، هوشیار باشیم زیرا خط و مشی رسول‌الله و ائمه هرگز این‌چنین نبوده است.

 

وی همچنین از مردم خواست تا در برابر هجمه‌های دشمنان از جمله ماهواره و شبکه‌های اینترنتی از فرزندان خود مراقبت کنند و منازل را از وجود این آلات مصون دارند.

 

خطیب نماز جمعه کرمانشاه گفت: باید مشکلاتمان را به‌صورت ریشه‌ای حل کنیم و نگرش سطحی به معضلات کنونی ازجمله مسأله حجاب و عفاف کارساز نیست و در این راه بهترین کار تبعیت از راه و آموزه‌های انبیا الهی و امامان معصوم است./998/د101/ب4

ارسال نظرات