۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۱۷۶۲۸
نماینده ولی فقیه در همدان:

امروز کار فرهنگی بزرگ‌‌ترین جهاد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان بر لزوم الگوی گیری دولتمردان از شهیدان باهنر و رجایی تأکید کرد و گفت: هر مسؤولی که امروز دارای پست و مقامی است از رییس جمهوری گرفته تا دیگر پست‌ها باید بدانند که این مقام‌ها محصول خون شهدا است.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی،‌ نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره ضعف‌های عرصه فرهنگ گفت: امروز جنگ، جنگ فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: اکنون که صدها هزار سایت تهاجم بی رحمانه‌ای علیه فرهنگ ناب اسلام دارند اگر سکوت کرده و تنها تماشاگر باشیم مسلما شکست خواهیم خورد.

 

امام جمعه همدان با تأکید بر شناخت نقشه‌های شوم دشمن و مبارزه با آن‌ها اظهار داشت: دولت، رییس جمهور محترم و همه آحاد ملت باید تا جایی که می‌توانند نقشه‌های دشمن را شناخته و به دفاع معقول، متین، منطقی و محکم بپردازند.

 

وی تأکید کرد: مقابله با دشمن و شبهه زدایی از اذهان عمومی مردم واجب است؛ خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «کسانی که فرهنگ خدا را تبلیغ می‌کنند نباید از غیر خدا بترسند»؛ این آیه نشان می‌دهد که عرصه فرهنگ دارای خطر بوده و باید فرد در برابر آن‌ها مقابله کند.

 

آیت‌الله طه محمدی انجام کار فرهنگی را بزرگ ترین جهاد در راه خدا دانست و بیان داشت: نباید به سبب ترس از گرفتار شدن در مشکلات از انجام کارهای فرهنگی دست برداریم.

 

وی یادآور شد: در روایت‌ آمده «بافضیلت‌ترین جهاد گفتن کلمه حق در برابر ظالمان و زورگویان است».

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم الگوی گیری دولتمردان از شهیدان باهنر و رجایی تأکید کرد و گفت: هر مسؤولی که امروز دارای پست و مقامی است از رییس جمهوری گرفته تا دیگر پست‌ها باید بدانند که این مقام‌ها محصول خون شهدا است.

 

وی ادامه داد: اگر رجایی‌ها و باهنرها شهید نمی‌شدند این پست‌ها در اختیار هیچ فردی قرار نمی‌گرفت؛ در حقیقت این بزرگواران ولی نعمت هستند که فرد باید شکرگذار ولی نعمت خود باشد.

 

آیت‌الله طه محمدی تأکید کرد: نباید شهیدان را فراموش کرد؛ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست».

 

وی ادامه داد: شهیدان باهنر و رجایی که عنصر علم و فرهنگ بودند به گونه‌ای در آتش قهر دشمن سوختند که حتی نمی‌توانستند آن‌ها را تشخیص دهند؛ هر فردی که بخواهد بر روی خون این بزرگواران پا بگذارد مسلما خدا امانش نخواهد داد.

 

امام جمعه همدان با اشاره به این‌که همه افراد باید فریاد حق طلبی داشته باشند، بیان داشت: اکنون داعشی‌های ساخته و پرداخته آمریکا و اسراییل غاصب در سراسر کشورهای اسلامی حضور دارند که اگر هر فردی یک نفر از این تروریست‌ها را بکشد جان صدها نفر را خریده است.

 

وی تصریح کرد: کار فرهنگی نیز این‌گونه است که اگر فرد یک کلمه حق را بیان کند می‌توان جان صدها نفر را نجات داده و اگر سکوت کند صدها نفر به هلاکت می‌رسند؛ نباید سر خود کلاه گذاشته و بدانیم که فردای قیامت در نزد خدا مسؤول هستیم./993/ت302/ج

ارسال نظرات