۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۲۱۷۷۴۶
وزیر دفاع خبر داد؛

بازبینی قطعات باقی مانده پهباد جاسوسی رژیم صهیونیستی/ پاسخی کوبنده و فراموش نشدنی در انتظار متجاوزان به ایران است

خبرگزاری رسا ـ وزیر دفاع در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با تاکید بر این که پاسخ جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح به هرگونه تجاوزی قاطع، کوبنده و فراموش نشدنی خواهد بود، از بازبینی قطعات باقیمانده پهباد جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد.
وزير دفاع حسين دهقان دهقان، وزير دفاع و پشتيباني سردار دهقان وزير دفاع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گزارشی از عملکرد یکساله وزارت دفاع ارائه کرد.
 
دهقان با بیان این که ما مدیون شهدا هستیم، گفت: باید با تمام ظرفیت برای پاسداری از آرمان نظام و انقلاب و شهدا جهادگونه تلاش کنیم و امید ما به خدای متعال و حضرت صاحب الامر(عج) باشد.
 
وزیر دفاع با بیان این که ما در وزارت دفاع دو هدف کلان را دنبال و بر اساس آن طراحی و برنامه ریزی می کنیم، تصریح کرد: هدف نخست این که توان دفاعی ما نسبت به گذشته افزایش یافته است، ما بایستی در سازمان تلاش ما بر این باشد که قدرت طراحی و مدیریت خود را توسعه دهیم، تلاش ما بر این باشد که بخش خصوصی را در حوزه کارهای خود بکار گیریم و به آنها کمک کنیم تا توان آنان ارتقا یابد.
 
وی ادامه داد: البته بخشی از کارها را مجبور هستیم در اختیار خودمان داشته باشیم که اطلاعات مربوط به آن به امنیت ملی مربوط می شود و در اینجا سهل انگاری نمی شود کرد.
 
وی افزود: هدف کلان دوم که دنبال آن هستیم این است که اتکای به خارج از مرزها را کمتر کنیم و برای تحقق آن باید عمق ساخت و طراحی خود را به قدری توسعه دهیم که نیازی به بیگانه نداشته باشیم.
 
دهقان بیان کرد: هدف اصلی ما این است که بتوانیم سیستم های جنگ افزاری نیروهای مسلح را مجهز به این اقلام و تجهیزات کنیم.
 
دلیلی برای حضور بازرسان آژانس در پارچین نمی بینیم
وی درباره ادعاهای مطرح شده آژانس مبنی بر بازدید از پارچین، گفت: با توجه به این که مذاکرات به نقطه حساس رسیده و مسؤولان تلاش کرده اند اطلاعات لازم را در اختیار ملت قرار دهند، این مساله مبتنی بر واقعیت نیست.
 
دهقان با بیان این که جمهوری اسلامی هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبود و فتوای رهبر معظم انقلاب در این باره حجت است، اضافه کرد: یکی از مسائلی که ملت باید به آن توجه کند این است که آنها با مساله حیثیتی مواجه هستند و نشان داده می شود که آنها در خدمت نظام سلطه هستند.
 
وی افزود: آنچه درباره پارچین مطرح می شود در همین راستا است، ایران برای شفاف سازی تحت نظارت آژانس تمامی فعالیت های خود را انجام می دهد و بازرسان آژانس نیز کار خود را انجام می دهد و فعالیتی که از دید آژانس به دور باشد انجام نمی دهد.
 
وزیر دفاع با بیان این که ماموران آژانس بارها از پارچین بازدید کرده اند، گفت: متخصصان آنها از نقاط مورد نظر دیدن کرده اند و هیچ چیزی هم به دست شان نیامده است و در مقطعی نیز این مساله را تمام شده اعلام کردند.
 
وی تاکید کرد: هیچ دلیلی برای حضورشان در پارچین نمی بینیم و این مساله تمام شده است. از سویی دیگر در ان پی تی نیامده که مراکز نظامی می تواند مورد بازرسی قرار گیرد.
 
ماموریت پهباد اسرائیلی جاسوسی از فعالیت های هسته ای ایران بود
دهقان در ادامه با اشاره به سرنگونی پهباد متجاوز اسرائیلی، گفت: به طور طبیعی اسرائیلی ها و آمریکایی ها علاقه مند هستند که بگویند ما می توانیم در هرکجا که اراده کردیم در فضای کشور حاضر شوند و برای جاسوسی های حاضر می شوند.
 
وی تصریح کرد: این مساله نیز در این مسیر قابل تعریف است، ایران اعلام کرده است که هرگونه تجازوی را با پاسخ کوبنده همراه می کند، این پیام جدی است که ایران در مواضع خود مستحکم است و اگر کسی تجاوز کرد با استحکام تمام آن را پاسخ خواهد داد.
 
وزیر دفاع با بیان این که این پهباد برای جاسوسی از فعالیت های هسته ای ایران آمده بود، خاطرنشان کرد: حضور آن در منطقه نطنز ناظر به همین مساله است.
 
دهقان تاکید کرد: بازبینی قطعات باقی مانده پهباد اسرائیلی حتما مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.
 
به متجاوزان پاسخ محکم و کوبنده می دهیم
وزیر دفاع در ادامه با بیان این که ما به هر متجاوزی در هر زمینه ای پاسخ کوبنده و محکمی خواهیم داد، گفت: ما طی این مدت مجموعه گستره عظیمی از تحقیقات در صنایع دفاعی را اولویت بندی و توان های خود را در مواردی متمرکز کردیم که می تواند توان ما را ارتقا دهد.
 
وی ادامه داد: ما امروز فاصله گرفته ایم به شکل جدی از فناوری هایی که در اختیار غرب بوده است، ما امروز به دستاوردها و فناوری های بومی متکی هستیم و آنها شناختی از آنچه ما در اختیار داریم، ندارند.
 
وزیر دفاع تاکید کرد: ما باید به گونه ای حرکت کنیم که اولا غافلگیر نشویم و ثانیا همواره دشمن خود را در موضع غافلگیری قرار دهیم.
 
دهقان با بیان این که بیش از 4 هزار قلم مواد مورد نیاز صنایع دفاع را بومی کرده ایم، تصریح کرد: صنایع دفاعی ما در حوزه مواد، مواد انفجاری و آتش زا و دیگر عرصه ها به کیفیت بسیار خوبی رسیده است و به سمت هوشمند سازی مهمات پیش رفته ایم.
 
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دریایی ما هم در بخش زیر سطحی ها و زیر دریایی ها، امروز در کلاس زیردریایی متوسط جزو محدود کشورهایی هستیم که توان طراحی و تولید این زیردریایی را با کارکردهای عملیاتی مختلف داریم.
 
وی تصریح کرد: در زیردریایی سبک نیز طراحی و تولید داریم، در زیردریایی سنگین نیز با توان طراحی که ایجاد شده قادر هستیم از این بالاتر نیز تولید کنیم.
 
ناوشکن دماوند در آینده نزدیک تحویل نیروهای مسلح می شود
وزیر دفاع گفت: ما امروز قادر هستیم ناوشکن ها را طراحی و تولید کنیم، پیش از این ناوشکن جماران طراحی و تولید شد و ناوشکن دماوند را در آینده نزدیک تحویل خواهیم داد و نسبت به نمونه قبلی تفاوت های بسیاری دارد.
 
وزیر دفاع افزود: در بخش قایق های تندرو نیز امروز ما به توان تمام عیاری دست یافته ایم و پیشرفته ترین تندروها را طراحی و تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار می دهیم.
 
وی پیشرفت های دفاعی ایران در حوزه موشکی را نیز تشریح کرد و با اعلام خبرهای بسیار خوب در این عرصه به ملت شریف ایران، گفت: ما به سمت سیستم های پایه رفته ایم و این گونه نیست اگر سلاح وموشکی را می سازیم که اگر به عنوان مثال در دریا بکار می رود در دیگر عرصه ها کارایی نداشته باشد.
 
دهقان در ادامه سخنان خود با بیان این که در بخش هوافضا در چند زمینه کار و تلاش می کنیم، گفت: در بخش موشک های زمین به زمین، آنچه برای ما مهم است چند اصل است که باید در تمامی سیستم ها عملیاتی کنیم و نتایج خوبی نیز به دست آورده ایم.
 
وی گفت: ما امروز در همه رنج های پرتابی هم موشک های زمین به زمین سوخت مایع و هم سوخت جامد داریم.
 
وزیر دفاع ما به دنبال افزایش برد موشک ها هستیم، گفت: این مساله قدرت تهدید کنندگی و هم قدرت تامین ما را بیشتر می کند. مساله دیگر بخش دقت بالا بردن اصابت هستیم.
 
دهقان افزود: امروز به نقطه ای رسیده ایم که مرز نگهداری در سوخت جامد و مایع را به بیش از ده سال رسانده ایم.
 
وزیر دفاع افزود: در بخش سیستم های پدافندی نیز در همه سطوح در بهترین وضعیت به لحاظ تجهیزات هستیم و در آینده نزدیک صیاد3 را آزمایش خواهیم کرد.
 
در عرصه نظامی و دفاعی به دنبال توسعه همکاری با کشورهای جهان منطقه هستیم
دهقان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی درباره دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: آنچه در این عرصه تعقیب می شود این که تصویر درستی از خود در حوزه دفاعی عرضه کنیم و در سایه همکاری ها ضریب امنیت ملی را ارتقا دهیم.
 
وی گفت: تحقق این مساله منوط به این است که در بعد نظامی و سامانه های دفاعی در حدی باشیم که این تعاملات بتواند شکل بگیرد.
 
وی افزود: این بده بستانی که در تعاملات شکل می گیرد به سمتی می رود که بتواند اهداف ما را محقق کند، در طی یکسال گذشته ما در تعاملات خود با کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای گام های بلندی را برداشته ایم و تا پایان سال این مسیر را تکمیل خواهیم کرد.
 
سردار دهقان خاطرنشان کرد:  ما با عراق، آذربایجان، ارمنستان، عمان و دیگر کشورها سفرهای متقابل داشته ایم، با چین نیز روابط بسیار خوبی داشته ایم، با روسیه نیز تعاملات خوبی داریم.
 
دنیا طالب برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است
وزیر دفاع گفت: امروز جمهوری اسلامی در موضع تاثیرگذاری رفیعی است و همه علاقه مند به ارتباط گیری هستند، ما در عرصه نظامی و دفاعی نیز به دنبال توسعه همکاری های خود با کشورهای مختلف هستیم.
 
دهقان در پایان گفت وگوی ویژه خبری با بیان این که دنیا طالب برقراری ارتباط با ما است، تصریح کرد: کشورهای همسایه نیز در عرصه دفاعی و نظامی برای برقراری تعامل و ارتباط با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده اند. /924/پ200/ج
ارسال نظرات