۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۱۷۹۹۷
نویسنده کتاب «زندان الرشید» مطرح کرد؛

کتاب‌های الکترونیک؛ روش جدید اشاعه فرهنگ دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ خاطره نگار و نویسنده کتاب «زندان الرشید» گفت: کتاب‌های الکترونیک، راه جدیدی برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس هستند و مخاطبان خاص خود را خواهند داشت.
حجت الاسلام بهداروند نويسنده کتاب زندان الرشيد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری، محمدمهدی بهداروند، که خاطرات سردار علی اصغر گرجی‌زاده را در کتاب پرفروش «زندان الرشید» گردآوری و تدوین کرده، گفت: در شرایطی که قیمت کتاب‌ها بالاست و شاید همه نتوانند با این قیمت‌ها، کتاب‌ها را تهیه کنند، انتشار کتاب‌ها به صورت الکترونیک می‌تواند مخاطب زیادی جمع کند.

 

وی با اشاره به این که انتشار کتاب‌های الکترونیک نه تنها از مخاطب کتاب کم نکرده بلکه مخاطب را بیشتر هم می‌کند، گفت: انتقادی که وجود دارد این است که بسیاری از کتاب‌ها به صورت مناسبی توزیع نمی‌شوند؛ به طوری که همین کتاب «زندان الرشید» در منطقه زندگی راوی داستان توزیع نشده و کسانی که می توانند بیشترین ارتباط را با این کتاب برقرار کنند از دسترسی به آن محرومند.

 

بهداروند با بیان این نکته که در انتشار کتاب‌ها به صورت الکترونیک باید تلاش شود تا کیفیت مناسبی وجود داشته باشد، افزود: در تهیه و انتشار این کتاب‌ها باید اصول زیبایی‌شناسی و حرفه‌ای رعایت شود تا مخاطب با اعتماد بیشتری به کتاب‌های بعدی رو بیاورد.

 

وی همچنین گفت: انتشار کتاب‌ها به صورت الکترونیک اقدام مناسب و کار بدیعی است که می‌تواند در توسعه فرهنگ پایداری، چه برای هموطنانمان در داخل کشور و چه برای افرادی که در خارج از کشور هستند مفید باشد.

 

گفتنی است، «زندان الرشید» اولین اثری بود که به صورت الکترونیکی در فضای مجازی رونمایی شد و پس از آن انتشارات سوره مهر حوزه هنری، کتاب‌های متعددی در زمینه دفاع مقدس را به صورت الکترونیک منتشر کرده است./998/د102/ق

ارسال نظرات