۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۱۸۶۴۱
استاد حوزه علمیه قاین:

دعوت به نماز بهترین راه ایجاد مصونیت در برابر آسیب های جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین گفت: نماز در انسان حالت بازدارندگی و مصونیت ایجاد می کند و در حال حاضر دعوت به نماز، بهترین راهکار برای مصونیت از برنامه های ماهواره و جنگ نرم فرهنگی دشمن است.
دعوت به نماز  بهترین راه ایجاد مصونیت در برابر آسیب های جنگ نرم است

حجت الاسلام احمد علیپور، مدیر اداره تبلیغات اسلامی قاین و زیرکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که در حال حاضر  دشمنان اسلام با زیرکی تمام به دنبال حذف نام شیطان از دنیا هستند و می خواهند با حذف نام شیطان از مبادلات انسانی، زمینه افزایش گناه را در جامعه فراهم کنند، گفت: مسلمانان و تمامی انسان های خداپرست و خداترس باید زیرک و همواره مراقب وسوسه های نفس و شیطان باشند و به این نکته توجه کنند تنها چیزی که می تواند انسان را طبق رهنمودهای قرآن و کلام معصومان(ع) از گناه حفظ کند، نماز است.

 

وی با بیان این که نماز یاد خداوند و حضور و نظارت او را در دل انسان زنده می کند، افزود: نماز در انسان حالت بازدارندگی و مصونیت ایجاد می کند و در حال حاضر که امکان مقابله همه جانبه با تهاجم های فرهنگی و ماهواره ای دشمن وجود ندارد دعوت به نماز بهترین راهکار برای بازدارندگی از برنامه های ماهوراه و جنگ نرم فرهنگی دشمن است.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی قاین با بیان این که نماز بزرگترین فریضه دین برای مسلمان است و در احادیث و روایات مختلف و معتبر از ائمه اطهار(ع) آمده است که شفاعت بزرگان دینی به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد، ادامه داد: این موضوع نشان دهنده جایگاه برجسته نماز است به همین دلیل اگر انسان نماز خود را به موقع و با خلوص قلب به جا آورد و نماز او از روی یقین باشد قطعا در دنیا و آخرت رستگار می شود.

 

 حجت الاسلام علیپور با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب علیه دین مبین اسلام، افزود: در دنیای امروز که دشمنان اسلام برای نابودی دین اسلام در هر رنگ و لعاب ظاهر می‌شوند و جامعه مسلمانان گرفتار فتنه‌های مختلف شیاطین غرب شده است تنها راه نجات از گرداب فتنه‌انگیزی های غرب و عمال آن، تقویت پایگاه‌های مذهبی و فرهنگی و همچنین اقامه نماز است.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورای حسینی است که برای اقامه نماز و انجام دستورات الهی شکل گرفته است، گفت: همانطور که پیروزی انقلاب ریشه در اقامه نماز دارد، تدوام انقلاب و نظام اسلامی نیز در نماز ریشه دارد و متولیان فرهنگی و دولتمردان باید تمامی تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر این فریضه الهی در کشور به کار گیرند.

 

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: نماز راه نجات انسان برای دوری از گناه، فحشا و تباهی است و کسی که به نماز مقید باشد همانطور که اهل بیت(ع) در رهنمودهای خود تأکید کرده اند به رستگاری خداوند نائل آمده و در بالاترین درجه بهشت یعنی فردوس محشور خواهد شد./968/ت302/ب5 

ارسال نظرات