۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۲۱۸۸۰۳

سیری در سیره رضوی با کتاب «امام رضا و زندگی»

خبرگزاری رسا- کتاب «امام رضا علیه السلام و زندگی» به عنوان سیری در سبک زندگی و سیره رضوی اثر به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در ایام مبارک دهه کرامت به عنوان یکی از آثار برتر حوزه رضوی معرفی شد.
کتاب امام رضا عليه السلام و زندگي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نگاهی به زندگانی امام رضا علیه السلام  به عنوان خورشید درخشان اهل بیت علیهم السلام ، چراغ راه و سرمایه ای برای تمام پیروان و عاشقان آن امام همام در تمام طول تاریخ محسوب می شود.

 

تولید و چاپ کتاب «امام رضا علیه السلام و زندگی» مبتنی بر گزارش ها و داستان هایی کوتاه از زندگی و شیوه رفتاری امام هشتم شیعیان نوشته مهدی غلامعلی نیز در همین راستا و به همت انتشارات آستان قدس رضوی به انجام رسیده است.

 

از آنجا که بهترین الگو برای زندگی اسلامی، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم و پس از ایشان امامان هستند، در این اثر نیز ضمن معرفی و تبیین سبک زندگی رضوی و همچنین همراهی و سیری در سیره زندگی هشتمین حجت خدا، نسبت به شیوه زندگانی خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل ایمان معرفت افزایی می شود.

 

برای نگارش این کتاب که در قطع وزیری کوتاه و در سال 1393 به چاپ نخست رسیده است، مجموعه ای از احادیث ارزشمند امام رضا علیه السلام در ارتباط با سیره و سبک زندگی رضوی برای اثبات امامت و جایگاه والای ایشان از کتاب های معتبر و متعددی جمع آوری شده است.

 

کتاب «امام رضا علیه السلام و زندگی» در هشت بخش مختلف شامل امام-خانواده و ایشان، امام و مردم، امام و حاکمان، امام-خوراک و بهداشت، امام و علم و حکمت، امام و معصومان، امام و عبادت و همچنین امام-دعا و ذکر تدوین شده است و تلاش دارد تا نقشی مؤثر را در سامان دادن به سبک زندگی اهل ایمان داشته باشد و شمیم زندگانی امام رضا علیه السلام را در بطن خانواده و اجتماع بدمد.

 

شایان ذکر است علاقه مندان به تهیه کتاب «امام رضا علیه السلام و زندگی» و همچنین سایر کتاب های به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند./1308/د102/ق

ارسال نظرات