۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۱۹۱۶۰

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ به پایان رسیدن نیم سال دوم طرح ملی تلاوت در کاشان و بازدید معاون وزیر از پروژه ملی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان از جمله عناوین اخبار کوتاه فرهنگی کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سیدسلیمانی کارشناس رسانه‌ واستاد حوزه و دانشگاه در سومین روز از طرح ضیافت اندیشه اساتید با بیان این که جنگ نرم اکنون به وجود نیامده بلکه سابقه‌ای دیرینه دارد افزود: از نمونه بارز جنگ نرم می‌توان به تغییر تفکر حضرت آدم(ع) با وسوسه شیطان برای خوردن میوه ممنوعه اشاره کرد.

 

وی با اشاره به مباحث سواد رسانه ای و تأکید بر اهمیت رسانه های تصویری گفت: متأسفانه ما در زمینه تصویری کار قابل توجهی انجام نداده ایم و بیشتر در زمینه شنوایی بوده که تأثیرقابل توجهی درمخاطب ندارد.

 

کارشناس نقد فیلم مؤسسه شهید آوینی همچنین تاریخچه ساخت عروسک باربی را برای اساتید یاد آور شد و افزود: باربی فقط یک عروسک نیست که در دستان کودکان وجود دارد ، بلکه یک مبلغی بسیار قوی و موثر است که فرهنگ زن غربی را به کودکان و حتی بزرگسالان ما آموزش می دهد.

 

حجت الاسلام سید سلیمانی در ادامه به بررسی شبکه فارسی زبان بی بی سی و برنامه های این شبکه پرداخت و با پخش کلیپ های مرتبط گفت: برخی از برنامه های این شبکه اگرچه ظاهری فرهنگی ، هنری و حتی ترافیکی دارند ولی زیر بنای اعتقادی و هویتی ما را نشانه رفته اند.

 

وی ترویج اسلام آمریکایی را مهم‌ترین هدف دشمنان اسلام دانست و گفت: غربی ها برای اینکه عروسک باربی را وارد کشورهای اسلامی کنند برای این عروسک، روسری طراحی کردند در حالی که آرایش صورت باربی پاک نشده و این همان اسلام آمریکایی است که ظاهر را اسلامی نگه داشته اما طرز تفکر که همان اسلام آمریکایی است را ترویج می‌دهند.

 

لازم به ذکر است طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان با حضور 100 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی تا 13 شهریور ماه ادامه دارد.

 

نیم سال دوم طرح ملی تلاوت در کاشان به پایان رسید

 

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان گفت: در راستای کشف، شناسایی و پرورش نوجوانان پسر 8 الی 16 سال مستعد قرآنی به منظور تربیت چهره های بزرگ قرآنی به عنوان قاریان طراز اول جهان و کشور، طرح ملی تلاوت توسط مؤسسه امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان درترم های متوالی دراین شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین علیه السلام کاشان با بیان این مطلب افزود: مواد درسی نیم سال دوم طرح ملی تلاوت شامل تقلیدی خوانی، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تجوید سطح یک عملی و حفظ جزء 30 قرآن کریم بود که درس ترجمه و مفاهیم قرآن کریم بر اساس کتاب« مفاهیم قرآن جلد3 و4 »تألیف مسعود وکیل برگزارگردید.

 

وی همچنین تصریح کرد: منابع تدریس تلاوت تقلیدی درسبک استاد عبدالباسط، تلاوت سور مبارکه حج و بلد ودرسبک استاد مصطفی اسماعیل، ادامه تلاوت سور مبارکه بقره و طارق به انضمام نیمه اول تلاوت سور مبارکه حجرات و قاف ودرسبک استاد منشاوی ، ادامه تلاوت انفطار، فجر و بلد به انضمام نیمه اول تلاوت حشر، علق ،حمدو بقره و منبع تدریس تجویدعملی درتمامی سبکها سوره مبارکه شعرا بود.

 

وی در زمینه جزئیات آزمون های تقلیدخوانی و تجوید عملی گفت: تلاوت کلیه قرآن آموزان به صورت تصویری، ضبط شده تا به ستاد جهت داوری ارسال گردد که نمره نهایی از40درصد نمره آزمون میان ترم برگزار شده توسط مؤسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان و 60 درصد نمره آزمون پایان ترم به دست می آید که نمره آزمون میان ترم در اختیار اساتید و مدرسان مؤسسه و نمره آزمون پایانی در اختیار ستاد طرح ملی است.

 

حجت الاسلام حسن زاده هم چنین در خصوص جزئیات آزمون های حفظ جزء 30 قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم تصریح کرد: نمره نهایی این دروس از40 درصد نمره آزمون میان ترم و 60 درصد نمره آزمون پایانی به دست می آید که نمره این آزمون ها و طراحی سؤالات آن در اختیار مؤسسه امیرالمومنین علیه السلام کاشان و اساتید و مدرسان  است.

 

لازم به ذکر است این طرح با همکاری معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه تخصصی قرآنی صراط به عنوان ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت برگزار می شود.

 

بازدید معاون وزیر از پروژه ملی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان

 

معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت، در بازدید ازکارگاه های پروژه ملی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان از آغاز اعزام اولین گروه زائران خانه خدا به سرزمین وحی خبر داد.

 

سعید اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت گفت:خدا را شاکر هستیم که پس از مدتها برنامه ریزی اولین گروه حجاج برای حج تمتع ساعت و8 نیم صبح جمعه 14 شهریور عازم سفر روحانی و معنوی کعبه به مدینه می شوند.

 

وی با اشاره به اعزام 64 هزار زائران ایرانی به مکه افزود: امسال خوشبختانه طی اقدامی به مدیریت جهادی کلام مقام معظم رهبری مبنی برکوچک سازی سازمان لبیک گفته شد که با این اقدام تعدیل 25 درصدی نیروها برای افزایش سهیمه زائران انجام شد.

 

سعید اوحدی با این این که تعدیل 25 درصدی نیروی انسانی سازمان حج و زیارت 300 نفر به سهمیه حجاج در قالب اعزام سه کاروان اضافه شد یاد آورشد: ثبت نام این سه کاروان از طریق فراخوان زائرین دارای فیش اولویت با بیش از 10 سال انتظار انجام شد.

 

وی در ادامه در خصوص اجرای پروژه ملی فرش بافی عتبات عالیات در کاشان گفت: حضور در این کارگاه های قالی بافی و در این محیط هنری افتخاری بر باور دینی و هنر زیبای بافندگان کاشانی است.

 

وی، با تاکید بر اینکه کار هنرمندان کاشانی بافت تار و پود و پشم و ابریشم نیست افزود: آنچه هست تجلی عشق و ارادت و محبت آنها به اهل بیت(ع) است.

 

 معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت، با اشاره به اقدامات استکباری از جمله مجموعه های خام فکر داعشی، بعثی و تکفیری برای از بین بردن علاقه مردم نسبت به اهل بیت(ع) گفت: اینها بدانند عشق و علاقه مردم به ائمه اطهار (ع) در جای جای و گوشه گوشه این مملکت با افکار خام و خیال باطل آنها خاموش نمی شود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات