۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۱۹۴۳۱

اخبار کوتاه فرهنگی کاشان

خبرگزاری رسا ـ همایش نیاز دختران امروز، ویژه دهه کرامت به همت امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، اداره آموزش و پرورش و شهرداری کاشان در کانون جوانه های کاشان برگزار شد.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، در این همایش یک روزه که با حضور جمعی از بانوان مبلغه، بانوان فرهیخته و مربیان و دبیران آموزش و پرورش و کارشناسان خواهر دستگاه های اجرایی برگزار شد مصطفی پرورش از اساتید روانشناسی و تعلیم و تربیت اصفهان به تبیین موضوع نیاز دختران امروز پرداخت.

 

وی با بهره گیری از اصول روانشناسی یکی از نیازهای مهم دختران امروز را هماهنگی بین هوش اجتماعی، هوش عاطفی، هوش شناختی و هوش مکانیکی دانستند و تصریح کرد: اگر دختران امروز فقط در زمینه تحصیل و درس رشد داشته باشند و به سایر استعدادهای خود توجه نکنید نمی توانند مادران و همسران خوبی برای آینده باشند

 

10هزار استاد دانشگاه در طرح ضیافت اندیشه شرکت کردند

 

رییس مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی از حضور 10 هزار استاد در طرح ضیافت اندیشه در سراسر کشور خبر داد.

 

حجت الاسلام سید مهدی ساداتی نژاد در آیین اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان  با اشاره به این که این تعداد شرکت کننده  در طرح ضیافت اندیشه از 280 مرکز دانشگاهی در این طرح شرکت داشتند یادآورشد: طی سه سال گذشته تا کنون بالغ بر 50 هزار نفر از اساتید دانشگاهی در دوره های دانش افزایی شرکت کردند.

 

وی اخلاق حرفه ای، معرفت شناسی و جریان شناسی را از جمله محورهای کارگاه های ایران طرح اعلام کرد و گفت: استقبال اساتید رشته های مختلف از این طرح حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام ساداتی نژاد یاد آورشد: اساتید دانشگاه باید علاوه بر اجرای نقش آموزش و پژوهش در بخش های ارتقای فرهنگ، معرفت و بصیرت دانشجویان نیز نقش آفرین باشند.

 

لازم به توضیح است یکصد نفر از اساتید دانشگاه های شهرستان کاشان طی مدت یک هفته در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه کاشان شرکت کردند.  

 

برگزاری جشن میلاد سپیده هشتم در کاشان

 

مهدی نادعلی مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان گفت: مراسم جشن میلاد سپیده با هدف فراهم کردن محیطی شاد و با نشاط برای خانواده ها، پیوند زدن دل ها با اهل بیت(ع)، معرفت شناسی نسبت به سیره رضوی(ع) و فرهنگ سازی تکریم خانواده برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء در دو روز پنج شنبه و جمعه شب در سالن رو باز بام شهر کاشان افزود: قرائت قرآن توسط سید مهدی رخسارزاده قاری ممتاز شهرستان، اجرای کلیپ و سرود امام رضا(ع)، سخنرانی توسط کارشناسان مذهبی و مولودی خوانی از جمله برنامه های این جشن بزرگ است.

 

ناد علی یاد آورشد: تجلیل از خانواده های شهدا، دوچرخه سواران اعزامی به مشهد مقدس، اجرای میان پرده توسط گروه نمایش، اجرای مسابقات حضوری و... از دیگر برنامه های جشن میلاد سپیده هشتم است./1307/د101/ب4

ارسال نظرات