۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۱۹۷۱۲
همزمان با گشایش سال تحصیلی جدید در بحرین؛

صد و سی دانش‌آموز بحرینی به علت بازداشت از حضور در کلاس درس بازماندند

خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق بحرین، با اشاره به آغاز سال تحصیلی در این کشور، اعلام کرد در اولین روز مدرسه حداقل ۱۳۰ دانش‌آموز به علت محکومیت و بازداشت از حضور در کلاس‌های درس بازماندند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانش آموزان مدارس بحرین در هفتم سپتامبر همزمان با بازگشایی مدارس به کلاس‌های درس بر می‌گردند اما به علت مسائل سیاسی نزدیک به 130 نفر امکان حضور در کلاس‌ درس را ندارند.


سید هادی الموسوی رییس بخش آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت «الوفاق» بحرین درباره این موضوع گفت: اخراج، مجازات و اتهام زنی و جریمه دانش آموزان تنها به صورت بازداشت آن‎ها صورت نمی‌گیرد بلکه از این مسأله فراتر رفته و می‌توانیم به تجاوزاتی که هزاران تن از شهروندان در بخش آموزش و پرورش را هدف قرار داده، اشاره کنیم.


وی افزود:‌ بیش از 600 دانش آموز مورد بازجویی اداری و امنیتی، بازداشت و یا احکام قضایی برای آن‎ها صادر شده است. بر اساس آمارهای موجود در بخش آزادی‌ها و حقوق بشر شمار دانش آموزان محکوم و یا بازداشت شده در این ماه بیش از 130 نفر است.


الموسوی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای دانش آموزان و دانشجویان بحرینی مشغول به تحصیل در داخل و خارج کشور یادآور شد که همچنان برخی از دانشجویان این کشور در زندان‌های نظام بحرین به سر می‌برند. این تجاوزات نه تنها دانش آموزان و دانشجویان بلکه کادر آموزشی را نیز در برگرفته است.


وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به علت رصد یک تخلف فردی در مدرسه‌ای همه دانش آموزان آن مدرسه را مجازات می‌کند. همچنین این وزارتخانه از ورود نیروهای امنیتی به مدارس ممانعتی به عمل نمی‌‌آورد. نیروهای امنیتی برای دستگیری دانش آموز وارد مدارس می‌شوند./994/
د101/ک

ارسال نظرات