۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۱۹۸۱۹

«عباس دست طلا» همچنان در فهرست پرفروش‌ها

خبرگزاری رسا ـ کتاب «عباس دست طلا» نوشته محبوبه معراجی‌پور،‌ همچنان در فهرست آثار پرفروش ترنجستان بهشت جای دارد.
کتاب عباس دست طلا عباس دست‌طلا

 

به گزارش خبرگزاری رساٰ رضا لبافی مدیر فروشگاه محصولات فرهنگی ترنجستان بهشت، گفت: کتاب «عباس دست طلا» نوشته محبوبه معراجی‌پور که چاپ نهم آن برای عرضه در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در حال آماده‌سازی است،‌ همچنان در فهرست آثار پرفروش ترنجستان بهشت جای دارد.

 

وی با اشاره به این‌که این کتاب از کتاب‌های پرفروش این فروشگاه در نیمه نخست شهریورماه بود، افزود: «عباس دست طلا»، «عشق زیر روسری»، «استاد عشق»، «خوش‌نشین»، «به انتخاب مترجم»، «نیازها و روابط دختران و پسران» و «من و کودک من» جزو پرفروش‌ترین آثار این فروشگاه در دو هفته گذشته بوده است.

 

عباس دست طلا، نگاهی به عملکرد بسیجیان فنی و تعمیرکار واحد پشتیبانی و تدارکات سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد. خاطره نگار اثر، ماجراها را از زمانی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گذشته، آغاز می‌کند. عباسعلی باقری با مروری کوتاه بر زندگی‌اش و دودلی‌های خود برای حضور در جبهه، از زمانی می‌گوید که تصمیم می‌گیرد برای دو هفته به جبهه برود و ببیند در آن‌جا چه کاری از دستش برمی‌آید.

 

عشق زیر روسری از تازه‌ترین آثار انتشارات آرما داستان بخشی از زندگی دختری آسیایی‌الاصل در لندن است که به روش سنتی و آلمان‌های شرقی برای انتخاب همسر درگیر رسوماتی بسیار نزدیک به آنچه که در کشور ما نیز وجود دارد، است.

 

این کتاب را می توان در حوزه اتوبیوگرافی دانست که نویسنده داستان زندگی خود را در پی‌یافتن عشق و همسفر زندگی در روزگار جوانی‌اش نوشته و در این مسیر به عشق حقیقی دسترسی پیدا می‌کند؛ همان گونه که در ابتدای کتاب در جملاتی کوتاه از جک جانسون نقل می‌کند: «عشق کم‌ترین پاسخ است برای بیشتر پرسش‌های دلم؛ این‌که چرا ما اینجاییم؟ و کجا می‌رویم؟ و چرا اینقدر سخت؟»

 

استاد عشق نیز نگاهی به زندگی و تلاش‌های پروفسور سید محمود حسابی پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران دارد.

 

خوش‌نشین‌ها از جمله کتاب‌های محبوب انتشارات عصر داستان است که داستانی اجتماعی درباره معضلات زندگی شهری و اجاره نشینی دارد. علی مؤذنی در این رمان داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که به دلیل مشکل مسکن با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند و این اختلاف باعث جدایی پسر خانواده به همراه همسرش از مادر می‌شود.

 

به انتخاب مترجم از جمله کتاب‌های تازه منتشرشده در حوزه ترجمه داستان است و داستان‌های کوتاهی از نویسندگان بزرگ جهان را شامل می‌شود. این مجموعه با ترجمه احمد اخوت به چاپ رسیده است.

 

نیازها و روابط دختران و پسران از آثار انتشارات پارسایان شرحی است بر آداب، اصول و آموزه‏های اخلاقی در روابط زن و مرد و انتخاب همسر. ازدواج، مهریه، صفات همسر، خوش اخلاقی، نفقه و دیگر موضوعات کتاب عموماً با استناد به آیات و روایات تشریح شده‌اند.

 

من و کودک من از دیگر آثار پرفروش ترنجستان بهشت در شهریورماه بوده که توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است. این کتاب به زعم مولف می‌تواند به پدران و مادران کمک کند تا به خود اتکا و اعتماد داشته باشند و از لحظه تولد نوزاد محیط متناسب با رشد او بوجود آورند. کتاب در چهارده قسمت و چهل و یک فصل تنظیم شده است. من و کودک من در عین حجیم بودن به زبان ساده تألیف شده و تقریبا تمام مسائل مربوط به بارداری و بچه‌داری را در بر دارد./907/د102/ق

 

منبع: مجمع ناشران انقلاب اسلامی

ارسال نظرات