۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۱۹۸۴۲
به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی؛

نرم‌افزار آثار «سید بن طاووس» عرضه شد

خبرگزاری رسا ـ نرم‌افزار آثار «سیدبن طاووس» که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی تدوین شده است در بازار عرضه شد.
نرم‌افزار سيد بن طاووس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، نرم‌افزار «سید بن طاووس» شامل متن، 27 عنوان در 31 جلد از آثار «سید بن طاووس» است که به زبان عربی و فارسی، در موضوعات تفسیر، عرفان،‌ عقاید و... به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به تولید رسیده است.

 

این نرم‌افزار به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تدوین‌شده و قابلیت نصب بر روی سیستم‌ عامل ویندوز را دارد که تفسیر، عرفان، عقاید، اخلاق اسلامی، ردّیه‌ها و دفاعیه‌ها، اثبات امامت و ولایت، استخاره، مهدویت، نجوم، واقعه کربلا، دعا و زیارت و آداب سفر از جمله محتوای این نرم‌افزار است.

 

در نرم‌افزار «سید بن طاووس» کتاب‌هایی مانند محاسبه نفس یا روش پیشگیری از وقوع جرم، متن و ترجمه کشف‌المحجة لثمرةالمهجة، إقبال‌الأعمال (طبع قدیم)، جمال الأسبوع بکمال العمل المشروع، فرج المهموم، اللهوف علی قتلی الطفوف، مهج الدعوات و منهج العبادات برای مخاطبان گنجانده ‌شده که بر بار محتوایی این نرم‌افزار افزوده است.

 

قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون موجود در برنامه، جست‌وجو در بیش از 6 هزار و دویست عنوان باب و سرفصل کتب از طریق فهرست گزینشی، شخصیت‌شناسی سید ابن طاووس و اطلاعاتی چند درباره کتب برنامه، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

 

نرم‌افزار سید بن طاووس همچنین دارای قابلیت‌های پژوهشی به همراه امکانات یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن است./907/د102/ق

ارسال نظرات