۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۱۹۹۴۱

واکنش حماس به موج گسترده بازداشت و احضار طرفداران خود در کرانه باختری

خبرگزاری رسا ـ جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به موج گسترده بازداشت و احضار طرفداران خود در کرانه باختری از تشکیلات خودگردان خواست گزینه وحدت ملی را سرلوحه کار خود قرار دهد.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به موج گسترده بازداشت و احضار طرفداران خود در کرانه باختری از اعضا و فعالان خود در کرانه باختری خواست با بازداشت های سیاسی و احضار خود از سوی سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور بازجویی مخالفت و مقابله کنند.

 

جنبش حماس همچنین از جنبش فتح خواست که بازداشت های سیاسی در کرانه باختری پایان داده و گزینه وحدت ملی را که نتیجه و ثمره پیروزی مقاومت در نبرد «العصف الماکول» است، را در دستور کار قرار دهد.

 

این جنبش همچنین از موسسات حقوقی و قضایی خواست که جنایت های سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در حق اعضا و فعالان خود را افشا کرده و جهانیان را با واقعیت های موجود در این منطقه آشنا کنند.

 

حماس همچنین از احزاب و گروه های ملی و اسلامی خواست به حمایت از حق و عدالت برخاسته و سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله را برای توقف سیاست بازداشت های سیاسی و همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهند.

 

در همین راستا، جنبش حماس و کمیته خانواده های بازداشت شدگان سیاسی در کرانه باختری خواستار برگزاری تجمع اعتراضی در استان های بیت لحم و الخلیل به منظور اعلام مخالفت با سیاست بازداشت و احضار فعالان مقاومت شدند.

 

این در حالی است که سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری امروز دست به بازداشت و احضار ده‌ها نفر از اعضا و فعالان جنبش مقاومت اسلامی حماس برای بازجویی زدند. سرویس های امنیتی کرانه باختری با حمله به منازل فعالان حماس در کرانه باختری 16 نفر از آنها را بازداشت و 15 تن دیگر را هم برای بازجویی احضار کردند.

 

همزمان با این موج بازداشت ها و احضارهای گسترده فعالان حماس، تبلیغات منفی گسترده ای نیز به منظور تخریب وجهه مقاومت فلسطین و به ویژه جنبش حماس صورت می گیرد که توانستند در جریان جنگ العصف الماکول پیروزی چشمگیری را در برابر رژیم صهیونیستی کسب کنند.

 

به دنبال این اقدامات سرویس های امنیتی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهرهای مختلف کرانه باختری، تظاهرات و فعالیت های اعتراضی گسترده ای در استان های مختلف این منطقه برگزار شد./994/ب102/د

ارسال نظرات