۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۱۹۹۶۴
با حضور آیت‌‌الله نوری‌همدانی در مشهد؛

کتاب «تفسیر نفیس» و شبکه آموزش غیرحضوری نورالائمه رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مجموعه ۹ جلدی کتاب تفسیر نفیس قرآن و شبکه آموزش غیر حضوری نورالائمه علیهم‌السلام با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی رونمایی شد.
آيت‌الله نوري همداني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب 9 جلدی «تفسیر نفیس» و شبکه آموزشی غیرحضوری نورالائمه علیهم‌السلام در درس خارج فقه حضرت آیت‌‌الله حسین نوری‌همدانی، مرجع عالی‌قدر جهان تشیع در مدرسه علمیه سیادت مشهد رونمایی شد.

 

بر اساس این گزارش، کتاب 9 جلدی تفسیر نفیس نوشته سید محمدرضا طباطبایی‌نسب است که نخستین جلد آن در سال 87 منتشر شد و تاکنون نگارش این تفسیر برای 16 جزء قرآن به پایان رسیده است، این اثر در شمارگان پنج هزار جلد و با قیمت 160 هزار ریال توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی نورالائمه علیهم‌السلام منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

 

این کتاب نخستین تفسیر قرآن است که به شیوه پرسش و پاسخ تهیه شده است، این روش یک نوع شیوه ابتکاری در مورد انتقال مفاهیم قرآنی بوده که اهم آیات را با استفاده از تفاسیر معروف در قالب پرسش و پاسخ آورده است، در تهیه این مجموعه از تفاسیر معتبری چون مجمع‌البیان، نمونه، نور و المیزان استفاده شده که تاکنون برای همه ائمه جماعات سراسر کشور ارسال شده است.

 

همچنین شبکه آموزشی غیر حضوری نورالائمه علیهم‌السلام یک شبکه آموزشی غیرحضوری قرآن و عترت است که بر اساس اجرای مسابقات کتاب‌خوانی در حوزه قرآن و عترت فعالیت می‌کند، مخاطبان این شبکه، کتاب‌های دینی و تفسیری را طبق یک جدول زمانی مطالعه و در قالب مسابقات در آزمون پایانی آن کتاب شرکت می‌کنند و بدین ترتیب اطلاعات و دانش دینی خود را بالا می‌برند.

 

در این نوع آموزش، مجموعه کتاب‌های تفسیر نفیس و مصباح هدایت با شیوه پرسش و پاسخ‌های اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و ... با استفاده از آیات نورانی قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام پاسخ داده می‌شود، در حال حاضر 15 هزار نفر از سراسر کشور در این شبکه آموزشی غیرحضوری که به مرکزیت شهر تهران فعالیت می‌کند، عضویت دارند.

 

این سایت فعالیت خود را از سال 80 آغاز کرده و در این مدت به شناسایی و عضوگیری اعضای خود اقدام کرده است، در سال جاری توسط این سایت پنج مرحله مسابقه در سراسر کشور برگزار خواهد شد که این مسابقات براساس کتاب‌های تفسیر نفیس جلد هفتم و هشتم، مصباح هدایت جلد اول و دوم انجام شده و مسابقه ویژه امسال از کتاب «حجاب بهترین انتخاب» انجام خواهد شد.

 

این شبکه یکی از بخش‌های مؤسسه فرهنگی نورالائمه علیهم‌السلام است که تاکنون موفق به اجرای 33 طرح فرهنگی از سال 80 تا 86 شده است، همچنین اجرای 57 مرحله مسابقات نورالائمه علیهم‌السلام از سال 86 تا 92، برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن از مجموعه تفسیر نفیس، برگزاری دوره حدیث‌شناسی از مجموعه کتاب مصباح هدایت، اهدای بیش از دو میلیون جلد از منشورات مؤسسه به مراکز فرهنگی مختلف، چاپ 58 عنوان کتاب با موضوع قرآن و عترت، اهدای جوایز به بیش از 3200 نفر از برگزیدگان و ایجاد شبکه آموزش غیر حضوری قرآن و عترت بخشی از اقدامات این مؤسسه به شمار می‌رود.

 

همچنین این مؤسسه در سال جاری در نظر دارد با رویکردی نوین دوره‌های آموزشی ویژه ‌ای را به صورت غیر حضوری برگزار کند که در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی اتمام دوره اعطا خواهد شد، این دوره‌ها شامل آشنایی با زندگی اهل بیت علیهم‌السلام، تفسیر قرآن از کتاب تفسیر نفیس، حدیث‌شناسی براساس کتاب مصباح هدایت که توضیحات تکمیلی و برنامه آموزشی در پایگاه noorolaemeh.ir قابل مشاهده است از این رو علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این پایگاه و یا تماس با شماره تلفن 09123780241 کتاب‌های شرکت در مسابقه را سفارش داده و تحویل بگیرند.

 

امتیازات این شبکه آموزشی غیرحضوری که براساس اجرای مسابقات کتاب‌خوانی در حوزه قرآن و عترت طراحی است، شامل برگزاری دوره‌های آموزشی تفسیر قرآن از مجموعه تفسیر نفیس، حدیث‌شناسی از مجموعه پنج جلدی مصباح هدایت، سیره پیشوایان از مجموعه 14 جلدی چشمه‌های معرفت و دوره‌های آموزشی معارف اسلامی است.

 

علاوه بر این، تهیه و خرید کتاب‌های آموزشی و مسابقات با تخفیف 50 درصد از مراکز فروش پاسخ‌گویی به سؤالات کتاب‌های آموزشی و مسابقات که در انتهای هر کتاب تنظیم شده است و ایجاد مرکز امانی کتاب‌های مسابقات در کتابخانه مسجد سپهسالار حسین علیه‌السلام و کتابخانه مسجد جامع نارمک، اهدای جوایز نقدی به نفرات برگزیده و اعطای گواهینامه پایان دوره به شرکت‌کنندگان از جمله این امتیازات محسوب می‌شود./907/د102/ق

ارسال نظرات