۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۰۱۴

کاشان میزبان 24 استان کشور در مدارس شبانه روزی قرآن و نهج البلاغه شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغازسال تحفیظی جدید در مدارس شبانه روزی حفظ یک ساله قرآن و نهج البلاغه مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان در تابستان سال جاری این شهرستان میزبان جوانان علاقه مند از 24 استان کشور شد.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تحفیظی های 24 استان کشور بعد از گذراندن دوره آزمایشی از امروز سه شنبه 18شهریورماه به صورت رسمی فعالیت خود را در این مدارس آغاز کردند.

 

وی با اشاره به این که مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان نخستین مؤسسه در کشور است که حفظ یک ساله دو کتاب قرآن و نهج البلاغه را همراه با ترجمه و تفسیر به صورت شبانه روزی برگزار می‌کند، گفت: ثبت نام از علاقه مندان در اردیبهشت و خرداد سال جاری انجام شد و بعد از ثبت نام مقدماتی300 نوجوان و جوان از سراسر کشور مرحله مصاحبه و گزینش از ثبت نام کنندگان درتیرماه سال جاری انجام شد.

 

به گفته وی، نوجوانان و جوانان ثبت نام کرده از استان های اصفهان، همدان، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمان و کهکیلویه و بویراحمد به ترتیب بیشترین آمار حضور نفرات در دوره آزمایشی را دارند.

 

حجت الاسلام حسن زاده یاد آورشد: پس از پذیرش افراد علاقمندان، دوره آزمایشی به مدت یک ماه و با حضور90 نفر از 24 استان کشور برگزار شد که داوطلبان در دوره آزمایشی باید اجزای تعیین شده را به صورت روزانه حفظ و در پایان دوره از داوطلبان آزمون کتبی و شفاهی گرفته شد و افرادی که حد نصاب نمره را کسب کردند مجوز حضور در دوره یکساله حفظ قرآن یا نهج البلاغه را کسب واز امروز 18 شهریورماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغازکردند.

 

به گفته وی،  تمامی مراحل دوره های حفظ قرآن و یا نهج البلاغه خواهران و برادران  به صورت مجزا ازیکدیگر برگزارشد.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان یاد آور شد: طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم همراه با برگزاری کلاس های تجوید، صوت و لحن، اخلاق، تفسیر و برنامه های فرهنگی، ورزشی و اردویی است.

 

وی اعطای گواهی نامه پایان دوره، تجلیل از نفرات برتر و استعدادهای درخشان دوره و اعطای کمک هزینه سفر حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده دوره را از مزایای طرح حفظ یکساله نهج البلاغه عنوان کرد.

 

حجت الاسلام حسن زاده اجرای طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن در مؤسسه امیرالمومنین کاشان را در راستای تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت:  این مؤسسه با بیش از 10 سال سابقه فعالیت تا کنون موفق به تربیت 50 حافظ کل قرآن کریم و بیش از 500 نفر حافظ قسمت هایی از این کتاب شریف را درقالب طرح های هفتگی، یکساله نیم روزی و شبانه روزی شده است.

 

به گفته وی در سال تحفیظی 94-93 اعطای مدرک معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل و کمک هزینه حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده دوره و امتیاز شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم جهت کسب مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن کریم از مزایای این طرح است.

 

حجت الاسلام حسن زاده با بیان این مطلب افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تأکید معظم له بر این که ملت و جامعه اسلامی ما امروز بیشتر از همیشه به نهج البلاغه نیازمند است مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان پس ازیک دهه برگزاری کلاس های حفظ نهج البلاغه در قالب طرح های هفتگی و یکساله نیم روزی نخستین مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله نهج البلاغه کشور را در کاشان که به شهر نهج البلاغه  معروف شده است را از تیرماه سال گذشته راه اندازی کرده و امیدواریم باعث تحولی شگرف در عرصه ترویج نهج البلاغه در کشور شود.

 

لازم به ذکر است، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه است که فعالیت خود را از سال 1382 آغاز و تاکنون موفق به تربیت 37 حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از40 مقام برتر کشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است که شعار کاشان شهر نهج البلاغه  وانتخاب این مؤسسه به عنوان مؤسسه برگزیده و برتر کشور درحوزه آموزش نهج البلاغه در دومین آیین تکریم از خادمان نهج البلاغه گواه بر این مدعا است ضمن این که این مؤسسه موفق به تربیت بیش از500 حافظ قسمت هایی از قرآن و نهج البلاغه، تحت پوشش قرار دادن بیش از دو هزار عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه شده است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات