۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۲۰۲۸۲
یکی از علمای شیعیان سوریه:

امام خمینی به مسأله فلسطین بعد جهانی بخشید

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای سوریه تاکید کرد که امام خمینی(ره) توانست نگاه مردم جهان را به سوی فلسطین برگرداند و از همین رو حق بسیار زیادی بر گردن علمای جهان اسلام دارد.
الحلباوي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ نبیل الحلباوی، از علمای شیعیان سوریه در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با اشاره به نقش علمای اسلام در گسترش فرهنگ مقاومت، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید که سرزمین اطراف قدس، سرزمین مبارکی است و هر کس به دین اسلام اهمیت می دهد باید به سرزمین بین مسجدالاقصی و مسجدالحرام نیز اهمیت دهد.
این عالم سوری با تأکید بر این‌که مسجدالاقصی از قداست بسیار بالایی برخوردار است، یادآور شد: هرکس خادم مسجدالحرام است باید به مسجدالاقصی نیز خدمت کند و اگر این کار را انجام ندهد خیانت کرده است.
وی با اشاره به اهمیت شب اسرا در بیت المقدس اظهار داشت: تحرکات ظالمانه ای که در مسجدالحرام و مسجدالاقصی رخ می دهد، هر دو از سوی صهیونیسم است. آن ها فاسدین روی زمین هستند. امام خمینی(ره) توانست نگاه مردم جهان را به سوی فلسطین برگرداند و از همین رو حق بسیار زیادی بر گردن علمای جهان اسلام دارد. او جرأت داشت که سفارت فلسطین را به جای سفارت رژیم صهیونیستی تأسیس کند و این کار را کرد.
الحلباوی افزود: زمانی که تمام دنیا معتقد بود شوروی شیطان بزرگ است، امام خمینی(ره) با قاطعیت تمام آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرد، چرا که از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کرد. بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با اعلام روز جهانی قدس و تشکیل سپاه قدس، مسأله قدس را جهانی کرد. او تنها به سر دادن شعار کفایت نکرد و نهادی حقیقی از جمله حزب الله را تأسیس کرد تا از مقاومت فلسطین حمایت کند.
این عالم سوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که داعش دست‌پرورده آمریکا است، تصریح کرد: آیت الله خامنه ای به درستی هدف آمریکا از تأسیس داعش را بیان کرده اند که هدفی جز برگرداندن نظر مردم و دور ساختن افکار از مقاومت و فلسطین ندارد. مسئله فلسطین در جهان اسلام مهمترین مسئله است و از همین رو باید تمام ابعاد آن در محافل آموزشی همچون دانشگاه ها بیان شود./9598/پ202/ک
ارسال نظرات