۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۲۰۳۰۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان صبح امروز با برپایی مراسم زیارت عاشورا به شکرانه بهبودی مقام معظم رهبری روز کاری خود را شروع کردند.
خبر کوتاه
به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، حجت‌الاسلام مهدی حسنی رییس اداره تبلیغات اسلامی زرند گفت: به منظور توسعه فعالیت های فرهنگی و محوری در مساجد، همچنین افزایش تعامل بین دستگاههای فرهنگی نشستی به منظور هم اندیشی و ارتقاء جایگاه فرهنگی مساجد با حضور هیئت امناء، ائمه جماعات مساجد و فرماندهان پایگاههای بسیج محلات برگزار شد.
 
 
حضور در مسجد می تواند جامعه دینی را از فساد پاک کند
 
وی در بیان اهداف برگزاری این جلسه و ضرورت توجه ویژه به کارکردهای متنوع مساجد گفت: مسجد به‌عنوان جایگاه عبادت مسلمانان، از مهم ترین نهادهای جامعه ی اسلامی با کارکردی چندمنظوره به شمار می آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقشی بنیادین و اصلی ایفا نموده است.
 
حجت‌الاسلام مهدی حسنی خاطرنشان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی، مسجد به‌عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش آفرینی کرد و امروز هم مسجد در کانون تحولات بیداری اسلامی در منطقه قرار دارد.
 
وی افزود: مسجد خانه خدا در زمین، مرکز وحی و منبع فیوضات معنوی و برکات گوناگون برای نمارگزاران و جامعه اسلامی است.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی زرند تاکید کرد: بی گمان مکانی که چنین جایگاهی نزد خداوند دارد، حضور در آن، آثار فراوانی را شامل حال مکلفان و حاضران در مسجد اعم از زن و مرد خواهد کرد.
 
وی ابراز داشت: مسجد به‌عنوان یک مرکز دینی برای عموم، نقش اساسی در شکل گیری اجتماعات مسلمین دارد.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی زرند تصریح کرد: زنان و مردان با حضور در مساجد، می توانند از یک اجتماع سالم دینی بهره مند شوند.
 
وی در پایان طبق روایتی از امام علی(ع) نقل کرد: تأثیرات رفتاری که حضور در مسجد برجای می گذارد، می تواند جامعه دینی را از فساد و گناه پاک و مسلمین را به سمت یک جامعه سالم هدایت کند
 
برپایی جلسه زیارت عاشورا به شکرانه بهبودی رهبر انقلاب در اداره اوقاف کرمان
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، به شکرانه بهبودی و سلامتی مقام معظم رهبری ( صبح امروز)با حضور کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان مراسم دعا و زیارت عاشورا در محل نماز خانه این اداره کل برگزار شد.
 
تقدیر نماینده ولی فقیه در استان کرمان از رییس سازمان تبلیغات استان
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری طی لوحی بپاس همکاری حجت‌الاسلام مهدی عرب پور به منظور برپایی نمازهای جمعه درطول سال و خصوصا نماز های جمعه ماه مبارک رمضان 1435، مراسم شبهای قدر، روز قدس، عید سعید فطر و ستاد نمازجمعه قدر دانی کرد.
متن این لوح بدین شرح است:
 
با اهداء سلام؛ گذر ایام ما را به تجربه یکسال از عمر رهنمون کرد و بهار قرآن آمد تا پیام آور عزت و سربلندی، شادی و نشاط، بندگی و اطاعت باشد و در این آستانه ارزشمند برخود فرض دانسته تا ضمن ارج نهادن به تلاش و حضورجنابعالی و نیروهای تحت امر که در برپایی نمازهای جمعه درطول سال وخصوصا نماز های جمعه ماه مبارک رمضان 1435، مراسم شبهای قدر، روز قدس،عید سعید فطروستاد نمازجمعه و مارا یاری فرموده اید تا شکوه وعظمت، نظم و امنیت، احیاءارزشها و فرهنگ سازی در این مراسم سیاسی و عبادی تبلور گردد،به مصداق من لم یشکرالمخلوق لم یشکر الخالق تقدیر و تشکر بعمل می آید،عزت و سلامتی و سربلندی شما و همه نیروهای تحت امررا ازخداوند متعال در ظل توجهات حضرت ولی عصر و تحت زعامت مقام عظمای ولایت خواستارم.
سید یحیی جعفری
 
چکاب پزشکی طلاب جدید الورود کرمان
 
به گزارش روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمان طرح چکاپ پزشکی طلاب جدید الورود استان کرمان در طول دو هفته و با همکاری تمامی مدیران مدارس و تلاش نیروهای مرکز خدمات در ایام تعطیلات تابستانی مرکز خدمات انجام و به اتمام رسید.
 
دراین طرح تعداد حدود 485 نفر از طلاب جدی الورود سال 93 مورد چکاپ و آزمایشات پزشکی قرار گرفتند و موارد خاص به مدیران مدارس اعلان گردید.
 
گفتنی است که مدیران سازمان تبلیغات و مرکز مدیریت نیز از روند اجرای این طرح بازدید نمودند./9704/پ203/ب4
ارسال نظرات