۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۲۰۳۵۰
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مطرح کرد؛

ضرورت توجه بیشتر دولت به شهر مشهد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مشهد مقدس نباید به‌عنوان شهری از شهر‌های ایران حساب شود چرا که از اطراف و اکناف عالم علاقه مندان به حضرت رضا(ع) به این شهر سفر می‌کنند بنابراین این شهر یک شهر بین‌المللی است.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد رضا تقوي رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، صبح امروز در حاشیه دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه، در جمع خبرنگاران، گفت: این گردهمایی به مدت دو روز و با حضور 430 نفر از ائمه جمعه و مسؤولان نمایندگی‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از 16 استان کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که محور این گردهمایی بررسی ابعاد مختلف شعار سال است، اظهار کرد: در بحث اقتصادی به موضوع اقتصاد مقاومتی که سرفصل اقتصاد است پرداخته شد که البته در این حوزه و در حوزه فرهنگ نمی‌توان همه ابعاد را بررسی کرد اما به عقیده من بار محتوایی این نشست قابل قبول بود.

 

وی افزود: در این نشست سعی شد بیشتر به بحث مدیریت جهادی توجه شود چرا که امروز نیازمند یک تحول چشمگیر در نظام مدیریتی کشور هستیم تا مقولات ارزشی پیاده شود و در این گردهمایی سعی شد ویژگی‌های یک مدیریت جهادی مورد بررسی قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: بررسی امور اجرایی و تشکیلاتی دفاتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان‌ها از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که 700 امام جمعه در کشور داریم گفت: بیش از 60 نقطه دیگر کشور هم تقاضای برگزاری نماز جمعه در شهرشان را اعلام کرده‌اند که امیدواریم به زودی این امکان برای این عزیزان هم فراهم شود.

 

وی تأکید کرد: تنها جایی که برای ما نیرو تربیت می‌کند، حوزه‌های علمیه است و ائمه جمعه در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند که بیشتر از حوزه‌های قم و مشهد و شهر‌های بزرگ انتخاب می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام تقوی اظهار کرد: وجود مصلی یا مسجدی که ظرفیت جمعیت نمازگزار شهر را داشته باشد و نیز دفتر امام جمعه از ضروریات برگزاری نماز جمعه است که هزینه زیادی در بر دارد و با کمک دولت و مجلس همچنین کمک‌های مردمی سایه‌بانی برای نمازگزاران عزیز فراهم می‌شود.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: استان خراسان به لحاظ فرهنگی یک استان بسیار غنی و پربار است و در طول تاریخ تأثیرگذار، و در فقاهت، حکمت، شعر و ادبیات سرامد بوده است و هر شهری از شهر‌های آن فرهنگ و ادب ویژه‌ای دارد که با خیلی از نقاط کشور متفاوت است و نماز‌های جماعتی که در برخی شهر‌های این استان برگزار می‌شود از نظر عظمت مانند نماز جمعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی در حدود 50 شهر نماز جمعه اقامه می‌شود و نقاطی هم هستند که آمادگی برگزاری نماز جمعه را دارند که توسعه مساجد و ساخت مصلی از اقداماتی است که در راستای اقامه نماز جمعه در این مناطق در دستور کار قرار دارد.

 

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: توسعه مساجد و ساخت مصلی در شهر‌ها برای برگزاری نماز جمعه با اعتبارات قطره‌چکانی تکمیل نمی‌شود لذا این امر توجه بیشتر دولت و مجلس را می‌طلبد.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به سفر استانی هیأت دولت در روز‌های اخیر به خراسان رضوی گفت: مشهد مقدس نباید به‌عنوان شهری از شهر‌های ایران حساب شود چرا که از اطراف و اکناف عالم علاقه مندان به حضرت رضا(ع) به این شهر سفر می‌کنند بنابراین این شهر یک شهر بین‌المللی است.

 

وی افزود: در درجه اول باید امکانات و خدمات شهری در مشهد مقدس توسعه یابد که در این زمینه توان مسؤولان شهری کفایت نمی‌کند و دولت باید اهمیت بیشتری به این شهر بدهد.

 

حجت‌الاسلام تقوی تأکید کرد: مشهد باید شهر نمونه باشد و نگاه‌ها به این شهر، تعامل مردم آن و فرهنگ عمومی آن دارای پیام اسلام ناب و اهل‌بیت عصمت و طهارت باشد از این رو وجهه ظاهری آن باید وجهه فرهنگی باشد.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به شعار سال گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند فرهنگ اصل است و بسیاری از مشکلات اقتصادی ما ریشه در فرهنگ دارد به طور مثال اسراف که ریشه فرهنگی دارد و اگر دقت شود که اتلاف نعمات الهی حرام است، اسراف کاهش یافته و به اقتصاد کمک می‌شود.

 

وی افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و ملت ما هم یک ملت فرهنگی هستند و هرچه روی فرهنگ سرمایه‌گذاری شود به حل مشکلات کشور کمک می‌شود./930/پ202/ب4

ارسال نظرات