۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۲۰۶۰۴
فردا و با قرائت پیام آیت‌الله سبحانی؛

کنگره تبریز پیشرو در فرهنگ تشیع برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» فردا با قرائت پیام حضرت آیت‌الله سبحانی و با حضور نماینده ولی فقیه در تبریز، برگزار می‌شود.
تبريز

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: کنگره «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع فردا 23 شهریور همزمان با دومین روز هفته نکوداشت تبریز که با نام «تبریز و هویت دینی» نامگذاری شده، برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که کنگره با پیام حضرت آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این همایش با حضور میهمانان و سخنرانان گرانقدری همچون آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و آیت الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همراه خواهد بود.

 


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: دکتر غلامعلی حداد عادل، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین دکتر محمدحسن رجبی دوانی معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) و محقق تاریخ اسلام از دیگر سخنرانان این کنگره یک روزه است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی این همایش در نوبت اول از ساعت 10صبح تا 13ظهر، در بازار مظفریه با سخنرانی آیت الله مجتهد شبستری و با پیام حضرت آیت الله سبحانی و در نوبت دوم از ساعت 18 تا 20:30 در تالار قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه با سخنرانی محوری دکتر رجبی دوانی خواهد بود.

 


وی با بیان این‌که همایش «تبریز، پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» به همت کمیته حوزه های علمیه برگزار خواهد شد، یادآور شد: از دیگر برنامه های مهم این کنگره رونمایی از کتاب «تبریز و فرهنگ تشیع» نوشته دکتر هادی هاشمیان همچنین تجلیل از چهره های شاخص تبریز در توسعه فرهنگ تشیع خواهد بود.

 


حجت الاسلام حسینی هدف از برگزاری این همایش را شناساندن تبریز به عنوان شهر مذهبی و اولین پایتخت جهان تشیع و نقش این شهر در پاسداشت و نشر  فرهنگ شیعی و انقلاب های ملی - مذهبی عنوان کرد و گفت: نقش حوزه های علمیه و علمای تبریز در توسعه فرهنگ تشیع، پیشینه تشیع در تبریز، نقش مردم تبریز در فرهنگ تشیع از جمله محورهای همایش است.

 


وی همچنین خاطرنشان کرد: نقش مردم تبریز در حرکت های مذهبی و انقلابی، « تبریز، صفویه و تشیع »، نقش سادات تبریز در توسعه فرهنگ تشیع، امامزادگان و بقاع متبرکه تبریز و نقش آنان در ترویج تشیع از جمله محورهای این همایش است.

 


به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، موقوفات تبریز و نقش آنها در ترویج فرهنگ تشیع، نقش سه علامه تبریزی در فرهنگ تشیع، بازار تبریز و فرهنگ تشیع، خدمات متقابل تبریز و تشیع، هیأت های مذهبی تبریز و نقش آنان در اعتلای فرهنگ تشیع، نقش شهریار و شعرای تبریزی در فرهنگ تشیع، نمادها و هنرهای شیعی در تبریز از دیگر محورهای این همایش ملی است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات