۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۲۰۶۳۶
با همکاری شهرداری تبریز؛

موقوفه طوبی تبریز احیا می شود

خبرگزاری رسا ـ پارک مفاخر آذربایجان یا همان موقوفه طوبای تبریز با حکم قضایی و توافق شهرداری با سازمان اوقاف و امور خیریه تحویل اوقاف تبریز می‌شود.
پارک مفاخر تبريز / موقوفه طوبي پارک مفاخر تبريز / موقوفه طوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقل مکان ساختمان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به مکان دیگر، اظهار داشت: ساختمان فعلی سازمان در محل موقوفه طوبی قرار دارد که بایستی تخلیه شود.


وی با بیان این‌که در همه امور رضایت الهی و عمل به دستورات دینی را در اولویت قرار می دهیم، خاطرنشان کرد: پارک مفاخر آذربایجان یا همان موقوفه طوبای تبریز با حکم قضایی و توافق شهرداری با سازمان اوقاف و امور خیریه تحویل اوقاف تبریز می شود.


آذرنیا با اشاره به این‌که ساختمان فعلی سازمان با هدف گالری‌ و نمایشگاه هنری ساخته شده بود و به هیچ عنوان جنبه اداری ندارد، افزود: قطعا ساختمان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به مکان دیگری انتقال خواهد یافت که پیشنهاداتی نیز در این خصوص داریم که ارایه خواهد شد.


مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم رونمایی از 20 عنوان کتاب کارتون با محوریت شهر و شهروندی در روز سه شنبه 25 شهریور ساعت 17 در کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد و اظهار داشت: 2 هزار جلد از کتاب های مذکور به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.


وی همچنین برگزاری جشنواره عکس فیروزه همزمان با هفته نکوداشت تبریز را از دیگر فعالیت های این سازمان عنوان کرد و گفت: جشنواره عکس فیروزه بسیار بی نظیر بود و محتوای اصلی این برنامه توجه به زیبایی های شهر و شناساندن به جهان بود و در سطح حرفه ای برگزار شد و تمامی عکاسان با ارائه رزومه کاری خود برای شرکت در جشنواره گزینش شدند.


آذرنیا مشارکت هرچه بیشتر خبرنگاران با شهرداری با هدف تسریع در امور هنری و فرهنگی را خواستار شد و گفت: اساس تاسیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز به منظور کاهش برخی هزینه های شهرداری با فرهنگ سازی مناسب بوده است که متاسفانه در طول تاسیس برنامه ها به بی راهه کشیده شده است.


بنابر این گزارش، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشته بود: پس از پیگیری‌های مختلف در راستای احیای موقوفه طوبی تبریز که هم اکنون تبدیل به پارک مفاخر شده است، موفق شدیم موافقت کلی و اجمالی راه اندازی دانشکده علوم قرآنی را جلب کنیم.


وی خاطرنشان کرد: موقوفه حاج رضا طوبی طی صورتجلسه ای با حضور شهردار تبریز به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان واگذار شد که پس از این مسأله ساختمان کنونی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به دانشکده علوم قرآنی تبریز تغییر کاربری خواهد داشت.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که کاربری پارک مفاخر تبریز حفظ خواهد شد، افزود: برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در محوطه دانشکده علوم قرآنی یا همان پارک مفاخر اجرایی می شود که از مهم ترین آن می توان به راه اندازی موزه وقف و علما در محل مقبره آیت الله شهیدی اشاره کرد.


گفتنی است، هم اکنون دانشکده علوم قرآنی در شهر مراغه فعالیت می کند، اما دانشکده علوم قرآنی تبریز به عنوان مرکز ارایه تحصیلات تکمیلی در خدمت علاقه‌مندان و فارغ التحصیلان مرکز مراغه خواهد بود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات