۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۲۰۷۱۱
رییس سازمان دارالقرآن کشور:

10 هزار تشکل مردمی قرآنی در کشور فعال است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن کشور از فعالیت بیش از 10 هزار تشکل قرآنی مردمی خبر داد و گفت: باید ظرفیت های قرآنی و فرهنگی شهرها و روستاهای کشور شناسایی و تقویت شوند.
مهدي قره شيخلو رييس سازمان دارالقرآن کريم تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی قره شیخ‌لو، رییس سازمان دارالقرآن کشور عصر امروز در همایش 10 هزار نفری یاوران قرآنی ولایت که در سالن پورشریفی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هم افزایی، مشارکت و وحدت دستگاه های فرهنگی در برگزاری برنامه های قرآنی در کشور آثار ماندگاری خواهد داشت.

 


قره شیخ‌لو با تأکید بر این‌که اقدامات جزیره‌ای در حوزه فرهنگ و ترویج ارزش‌های دینی بازده بسیار کمی دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوبی در دستگاه های فرهنگی وجود دارد که در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه مؤثر است و می تواند در برگزاری برنامه های بزرگ قرآنی کشور شکوه قرآنی را به نمایش بگذارد.

 


وی با بیان این‌که هنوز ظرفیت های مهم قرآنی در شهرها و روستاهای مختلف کشور شناسایی و تقویت نشده است، گفت: بیش از 10 هزار تشکل قرآنی مردمی در سراسر کشور فعال هستند که باید ظرفیت های قرآنی و فرهنگی شهرها و روستاهای کشور شناسایی و تقویت شوند.

 


رییس سازمان دارالقرآن کشور همایش 10 هزار نفری یاوران قرآنی ولایت در تبریز را شاخصی برای همدلی مسؤولان و متولیان فرهنگی و قرآنی کشور دانست و گفت: ارادات و عشق به قرآن در ملت ایران متجلی است و هر چه در توسعه فرهنگ قرآنی هزینه شود، در واقع سرمایه گذاری مناسب برای سلامت بخش های مختلف کشور است.

 


وی با تأکید بر این‌که مسؤولان باید بیش از پیش برای توسعه فرهنگ قرآنی اهتمام داشته باشند، افزود: کار ترویج قرآن زمانی در کشور با موفقیت صورت می گیرد که ترکیبی از حضور نظام جمهوری اسلامی ایران و حضور مقتدرانه مردم شکل بگیرد، تحقق این امر نتایج بسیار ارزشمند و ماندگاری خواهد داشت.

 


قره شیخ‌لو در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که عمل به آموزه های قرآنی نجات‌بخش بشریت از بحران‌ها و مشکلات است، اظاهر داشت: عمل به قرآن نه فقط موجب تقویت بنیان خانواده و سلامت جامعه می شود، بلکه سلامت اقتصاد کشور را هم تضمین می کند.

 


وی انس خانواده ها با قرآن را موجب قرآنی شدن جامعه و در نتیجه حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور دانست و افزود: اگر اقتصاد سالم می خواهیم باید به قرآن دامن بزنیم و اگر به دنبال تحیکم بنیان خانواده ها و مصونیت جوانان از انحرافات و دسیسه های دشمنان هستیم باید فرهنگ قرآنی را در کشور ترویج دهیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات