۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۲۲۰۷۲۳

سه کتاب ارزشمند در تبریز رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با مراسم افتتاحیه هفته نکوداشت تبریز آیت الله شبستری از سه کتاب تاریخی با عناوین مختلف رونمایی کرد.
رونمايي كتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با مراسم افتتاحیه هفته نکوداشت تبریز که شب گذشته در محوطه پارک ائل گلی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، نائب رییس مجلس شورای اسلامی، مسؤولان لشکری و کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و شهرداران خواهرخوانده تبریز برگزار شد، از سه اثر تاریخی رونمایی شد.

 


بنابر این گزارش، آیت الله مجتهدشبستری در این مراسم به همراه دیگر مسؤولان از کتاب های مشاهیر مشروطه به قلم استاد بهروز خاماچی، بازنشر وقف نامه ربع رشیدی و کتاب نشریات تبریز رونمایی کرد.

 


مؤلف کتاب مشاهیر مشروطه در این اثر ارزشمند سعی داشته با معرفی علما، مجاهدان، اندیشمندان، بازاریان و مردم فعال در نهضت مشروطه، به تبیین نقش مردم تبریز و آذربایجان در این نهضت مردمی بپردازد.

 


همچنین در کتاب بازنشر وقف‌نامه ربع رشیدی، تلاش شده تا با ابعاد مختلف این موقوفه بزرگ تاریخ جهان اسلام پرداخته شود، علی‌رغم اینکه این وقف نامه در سالیان گذشته ثبت جهانی شده بود، اما متن وقف‌نامه و توضیحات مرتبط با آن به صورت کتاب منتشر نشده بود.

 


بر اساس این گزارش، وقف‌نامه ربع رشیدی در واقع شناسنامه شهرتبریز در دوره ایلخانان محسوب می‌شود و اطلاعات با ارزشی از تبریز در آن دوران در این وقف‌نامه موجود است.

 


کتاب تاریخ نشریات تبریز و آذربایجان نیز به تبیین جایگاه این خطه از کشور در انتشار نخستین مطبوعه کشور پرداخته و به تشریح نشریات منتشر شده در طول یکصد سال اخیر می پردازد، کتاب تاریخ مطبوعات تبریز علی‌رغم انتشار کتاب‌های تاریخ مطبوعات ایران و تاریخ مطبوعات آذربایجان و با توجه به منابع و مأخذ موجود همزمان باهفته نکوداشت تبریز رونمایی شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات