۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۲۰۸۶۵

برگزیدگان هفتمین جشنواره کتاب سال رضوی تقدیر شدند

خبرگزاری رسا ـ برگزیدگان هفتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی معرفی و تقدیر شدند.
کتاب  سال رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از به نشر، برگزیدگان هفتمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی، صبح امروز، 22 شهریورماه با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 مهدی غلامعلی از قم با کتاب «زندگی به سبک خورشید سیری در سیره و سبک زندگی امام رضا علیه­السلام»، جلیل عرفان‌منش از تهران با کتاب «مهاجران موسوی: بررسی علمی زندگانی فرزندان و نوادگان حضرت امام موسی کاظم علیه­السلام و علل مهاجرت آن‌ها به ایران»، علی اخوان مهدوی نیز از مشهد با کتاب «حسین‌بن موسی‌الکاظم علیه­السلام (زندگانی، شخصیت و آرامگاه)»، محسن عباس‌نژاد از مشهد با کتاب «امام رضا علیه­السلام و مناسبات عقل و دین»، امیرسلمانی رحیمی و دکتر مرتضی انفرادی با کتاب «دعاهای امام رضا علیه­السلام» و رضا نقدی از مشهد با کتاب «قدمگاه‌های امام رضا علیه­السلام در نیشابور، ده‌سرخ و مشهد؛ نگاهی به مسیر مهاجرت امام رضاعلیه­السلام از نیشابور به توس»، مقام دوم بخش کتاب این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

 

محورهای بخش کتاب شامل «تاریخ و سیره رضوی با رویکرد علمی و ترویجی»، «سیره و تاریخ رضوی، بخش خاندان با رویکرد علمی ـ پژوهشی»، «سیره و تاریخ رضوی، بخش خاندان با رویکرد علمی ـ ترویجی»، «علوم و معارف رضوی با رویکرد علمی ـ پژوهشی»، «علوم و معارف رضوی با رویکرد علمی ـ ترویجی» و «علوم و معارف رضوی (بخش حریم و حریم رضوی) با رویکرد علمی ـ پژوهشی» می‌شود.

 

همچنین در محورهای زبان‌های خارجی و ترجمه، علی محمدعلی دخیل از لبنان با کتاب «ولایه العهد امام رضا (ع)» به زبان عربی و سیدافتخار حسین نقوی النجفی از کشور پاکستان با ترجمه کتاب «صحیفه رضویه» به ترتیب حائز رتبه‌ نخست و شایسته تقدیر شدند.

 

بر اساس این گزارش، در محورهای طب‌الرضا  علیه السلام و شعر و داستان، طبق نظر هیأت داوران اثری حائز رتبه شناخته نشد، همچنین در محور کودک و نوجوان کتاب «10 قصه از امام رضا علیه­السلام» اثر مژگان شیخی از تهران رتبه نخست را کسب کرد و افسانه موسوی گرمارودی از تهران با کتاب «مهربان‌تر از باران: حکایت‌هایی از زندگی امام رضا علیه­السلام، رتبه دوم را به دست آورد.

 

در بخش کتاب دیجیتال نیز مجموعه چهار کتاب دیجیتال «با تو عهد می‌بندم»، «بزم محبت»، «به یادم باش» و «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» که ناشر آن موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های آستان قدس رضوی است، شایسته تقدیر شناخته شد.

 

همچنین کتاب کتابخانه تخصصی امام رضا علیه­السلام از انتشارات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از شهر قم و مجموعه کتاب‌های ره توشه از انتشارات آستان قدس رضوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی از مشهد نیز شایسته تقدیر در بخش کتاب دیجیتال شدند.

 

 در بخش پایان‌نامه‌ها نیز رتبه دوم مشترکا به حسن کشاورز از شهر تربت حیدریه با پایان‌نامه «تحلیل ساختاری کتیبه‌های نستعلیق حرم رضوی» و سهراب پورمحمد و تقی جعفرآبادی از مشهد با پایان‌نامه‌ «تاریخ مهمانسرای آستان قدس رضوی: از صفویه تا پایان قاجاریه» اختصاص یافت، همچنین در این بخش هیچ‌کدام از پایان‌نامه‌ها عنوان اول و سوم را کسب نکردند.

 

در بخش ناشر فعال در حوزه ترجمه آثار رضوی به زبان‌های خارجی حجت‌الاسلام محمد سالار از انتشارات مجمع جهانی اهل بیت علیهم­السلام و نادر قدیانی از انتشارات قدیانی هر دو از تهران و در بخش آثار شایسته‌چاپ اثر «آهوانه‌ها، مجموعه شعرهای رضوی» اثر علی فردوسی از اصفهان مورد تقدیر قرار گرفتند./998/د102/ق

ارسال نظرات