۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۱۰۷۴
میثاق طلبگی(25)

تحصیل علوم حوزوی با شناخت علوم روز منافاتی ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس خاتون شهرستان شهریار با بیان این‌که تحصیل علوم حوزوی با شناخت علوم روز منافاتی ندارد، آموزش رایانه و استفاده از فضای مجازی به طلاب را در عصر ارتباطات ضروری خواند.
مباحثه بانوان طلبه

خانم علیزاده، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس خاتون شهرستان شهریار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، طلاب را به عدم گرایش به مدرک‌گرایی توصیه کرد و گفت: جامعه نیازمند طلاب و افسرانی است که با توکل بر خدا و اخلاص، جهادی و بسیجی‌وار در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستند.

 

وی در ادامه بر شناخت آداب و آفت‌های طلبگی تأکید کرد و افزود: طلاب آداب طلبگی را بدانند و آفات آن را بشناسند تا دچار آن‌ها نشوند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس خاتون شهریار با بیان این‌که زکات علم نشر آن است از طلاب خواست که آنچه را یاد گرفته‌اند به صورت عملی و تئوری در جامعه نشر دهند.

 

وی همچنین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسأله میثاق طلبگی خاطرنشان کرد: میثاق طلبگی یعنی پیمان ببندیم تا زنده‌ایم پای دینمان بایستیم و جهادی‌وار وارد عرصه فرهنگ شویم.

 

بخش دیگری از سخنان خانم علیزاده به بیان وظایف حوزه در تربیت نیروهای اثرگذار اختصاص داشت که وی خواستار آموزش آداب طلبگی به طلاب شد و با ضروری خواندن استفاده از علوم روز، گنجاندن آموزش رایانه و استفاده از فضای مجازی را در کنار واحدهای درسی حوزه مناسب ارزیابی کرد.

 

وی با ابراز تأسف از این‌که برخی طلاب آداب طلبگی را کهنگی می‌دانند و بر خواندن صرف دروس 50 سال پیش تأکید دارند، گفت: ما نمی‌گوییم که طلاب دروس گذشته را کنار بگذارند، اما تأکید می‌کنیم که در کنار آن از علوم روز مانند رایانه و فضای مجازی نیز استفاده کنند.

 

مدیر حوزه علمیه نرجس خاتون شهریار در ادامه با ابراز خرسندی از ورود رشته مطالعات زنان در سطح سه حوزه‌های علمیه، خواستار ارائه مقطع دکتری این رشته و نیز رشته آینده‌پژوهی شد و گفت: مرکز مدیریت حوزه تنها به تدریس فقه و اصول نپرداخته و در عرصه مطالعات زنان و مبارزه با فمینیسم نیز وارد شده که بسیار ارزشمند است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت گزینش طلاب اشاره و تصریح کرد: انتخاب طلاب به ویژه گزینش افرادی که از دانشگاه وارد حوزه می‌شوند بسیار مهم است و باید مسؤولان در این زمینه دقت کنند.

 

خانم علیزاده با اشاره به این‌که طلاب باید روش‌های ارتباط موثر و تبلیغ نوین و فن خطابه را آموزش ببینند، افزود: مبلغان پس از گذراندن دوره‌های تبلیغ وارد این عرصه شوند و این‌طور نباشد که با گذراندن سطح دو و یا سه به این امر اقدام کنند..

 

وی برپایی کرسی‌های اخلاق و تفسیر را در حوزه ضروری خواند و با تأکید بر کاربردی شدن دروس اخلاق و تفسیر، خاطرنشان کرد: برای کاربردی شدن دروس اخلاق و تفسیر در حوزه باید حداقل 30 درصد واحدها به این دروس اختصاص پیدا کند./802/ت302/ی

ارسال نظرات