۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۲۱۱۵۷
ادامه واکنش‌ها به فتوای نبش قبر پیامبر اکرم؛

یکی از علمای اهل‌سنت هند: نمی‌توان به سخنان آل‌سعود اعتماد کرد

خبرگزاری رسا - یکی از علمای برجسته اهل سنت ھند در ھمایشی داعش را گروہی تروریستی توصیف کرد و گفت: مسلمانان باید اقدامات بازدارنده خود را برای جلوگیری از هرگونه بی‌حرمتی به قبر پاک حضرت محمد (ص) به کار گیرند، چرا که نمی‌توان به اظهارات دولت‌مردان عربستان اعتماد کرد.
گنبد خضرا، مسجد النبي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ھمایشی بعنوان « تحفظ روضه رسول اسلام(ص) و گروہ تروریستی داعش» با ھمت مجمع علمای اھل سنت شھر بمبئی ھند و با شرکت علما، رحانیون، شخصیت‌ھای سیاسی و فرھنگی و مردم طبقه مختلف روز گذشته در شھر بمبئی ھند برگزار شد.


این ھمایش با آیاتی چند از تلاوت قران کریم آغاز و سپس روحانیون معروف شھر بمبئی ھند سخنرانی ایراد کردند.


در همین راستا مولانا اعجاز احمد کشمیری، روحانی برجسته اهل‌سنت شھر بمبئی ھند، در  خطاب به  شرکت کنندگان این ھمایش بیان داشت: داعش یک گروہ تروریستی است و فعالیتھای آن چهره اسلام را خدشه دار کردہ است.


این روحانی سنی ھندی گفت: داعش از اسلام و مذھب اھل سنت کاملا بیگانه است و ھیچ تعلقی با اھل سنت و اسلام ندارد.


وی در خصوص فتوای مفتی وھابی سعودی برای انھدام روضه رسول اسلام(ص) اظھار داشت: ملت‌ھای مسلمان جھان در خصوص چنین مواضعی واکنش شدید نشان دھند.


مولانا کشمیری افزود: دولت وھابی سعودی سابقه انھدام قبور اصحاب حضرت محمد(ص) و بزرگان دین را در کارنامه خود دارد لذا مسلمانان جھان به سخنان دولتمردان سعودی اعتماد نکنند و اقدامات پیشگیرانه انجام دھند.

 

گفتنی است چندی پیش، عبد العزیز الشبل، مفتی وھابی سعودی، خواستار نبش قبر رسول اسلام محمد مصطفی(ص) و انتقال جسم اطھر آن بزرگوار به مکانی نامعلوم در قبرستان بقیع و انھدام روضه آن حضرت شده بود که این درخواست با موج اعتراضات مردمی در کشورهای اسلامی مواجه شد./988/ب902/ک

ارسال نظرات