۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۲۱۲۵۱
آیت الله نوری همدانی:

پرونده آمریکا در حمایت از تروریسم سیاه تر از آن است که با ائتلاف های نمایشی پاک شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در درس خارج خود ضمن واکنش به ائتلاف نمایشی آمریکا در راستای مبارزه با داعش، پرونده و کارنامه این دولت مستکبر و هم پیمانان غربی و منطقه اش را سیاه تر از آن توصیف کرد که با این گونه نمایش ها پاک شود.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در نخستین جلسه درس خارج خود در سال تحصیلی جدید که به مساله ولایت فقیه اختصاص داشت، ولایت فقیه را یکی از مهم ترین مسائل در اسلام و بویژه مکتب تشیع دانست.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ولایت فقیه تنها مساله ای فقهی نیست بلکه مساله ای اجتماعی و سیاسی و در نهایت اهمیت است، تصریح کرد که باید در کرسی های دروس حوزه به این مساله پرداخته شود چراکه مساله ولایت فقیه جنبه های، فلسفی، کلامی، تاریخی و روایی دارد و از ابعاد مختلف قابل استدلال و بحث است.

 

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود به مسائل روز اشاره کرد و گفت: چندین ماه است که در رسانه ها درباره موضوع حجاب و عفاف بحث می شود؛ شکی نیست که عفاف هم برای مرد و هم برای زن لازم است و آیات قرآن نیز در این مساله تاکیدات بسیاری دارد.

 

وی بیان کرد: این اهانت به زنان است که گفته شود ما می خواهیم برای عفاف شما گام برداریم، بانوان از ابتدای انقلاب همگام بوده اند، در جبهه ها نیز حضوری چشمگیر داشته اند و در دیگر عرصه ها نیز نقش آفرینی خود را به منصه ظهور رسانده اند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: بحث این است که باید حجاب اسلامی در کشور رعایت شود تا فردی که به کشور ما قدم می گذارد آن را مشاهده کند.

 

این مرجع تقلید اضافه کرد: دشمنان و مدعیان آزادی و حقوق بشر ما دم از آزادی می زنند اما مانع حجاب می شوند، به همین دلیل کشور ما باید در این جهت الگو و نمونه باشد.

 

وی با تاکید بر این که مساله حجاب باید ابتدا از ارگان ها و دولت شروع شود، گفت: در این راستا فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز می بایست مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود داعش را ساخته و پرداخته استکبار جهانی و ایادی آنها دانست و گفت: اینها برای این که اسلام ناب پیشرفت نکند نقشه های بسیاری ریخته اند و تمام نقشه های آنها در زر و زور و تزویر خلاصه می شود.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: اینها با بهره گیری از سه عنصر مذکور در برابر انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی بپا خاسته اند و تمام ابزارهای خود را بکار گرفته اند و با خرج هزینه های هنگفت می خواهند جلوی اسلام ناب را بگیرند.

 

وی تاکید کرد: اینها روزی طالبان درست کردند و مسلمانان را به جان هم انداختند تا خودشان در آسایش باشند؛ بعد که متوجه شدند برای آنها ضرر دارد، داعش را ایجاد کردند و همه نوع حمایت نظامی، تسلیحاتی و مادی از آنها به عمل آوردند.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: اینها در سوریه و غزه شکست خوردند به همین دلیل سراغ داعش رفتند تا بتوانند از این طریق به نقشه های شوم خود جامه عمل بپوشانند و متاسفانه برخی از دولت های اسلامی نیز با آنها همراه شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به مقامات آمریکایی و غربی تصریح کرد: داعش دست پروده خود شماست، شما بودید که آنها را تجهیز کردید و حالا می خواهید ائتلاف ضد داعش تشکیل دهید!

 

این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما باید در برابر این نقشه ها هوشیار باشیم، یادآورشد: رهبر معظم انقلاب چند روز گذشته و به هنگام ترخیص از بیمارستان روشنگری بسیار خوبی درباره نقشه آمریکا و اهداف آنها در منطقه داشتند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات