۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۲۱۳۵۸
عضو ارشد جنبش امل:

عدم دعوت از ایران و سوریه در ائتلاف ضد تروریسم غیر قابل قبول است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه جنبش امل لبنان تاکید کرد ائتلاف ضد داعش ،سناریوی جدید آمریکا برای استعمارگری در آمریکاست.
خليل حمدان عضو هيات رييسه جنبش امل لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، خلیل حمدان، عضو هیأت رییسه جنبش امل لبنان در مراسمی که امروز در جنوب لبنان برگزار شد تاکید کرد که امروز یادبود جنایت صبرا و شتیلا است و اقدامات جنایتکارانه‌ای که از سوی داعش صورت می‌پذیرد ازجمله سر بریدن‌ها و کشتن کودکان بی‌گناه، پیشتر از سوی رژیم غاصب صهیونسیتی صورت می‌گرفت که نمونه بارز این جنایات را در صبرا و شتیلا شاهد بودیم.


وی با اشاره به ائتلاف عربی آمریکایی برای مقابله با تروریسم و داعش گفت:سوال این است که نیروهای داعش از چه کشورهایی هستند؟ داعش را چه کسی به‌ وجود آورد؟ آیا کسانی که در حال حاضر به عنوان داعشی مشغول جنایت هستند همان‌هایی نیستند که در سوریه  تحت عنوان مخالفان دولت، دست به اقدامات وحشیانه می‌زدند؟ این همان سناریوی روشن آمریکا برای ادامه استعمارگری در منطقه است.


این عضو ارشد جنبش امل دعوت نشدن ایران و سوریه را در این ائتلاف غیر قابل قبول دانست و افزود: بر همگان روشن است که سوریه خود از قربانیان اقدامات تروریستی گروه‌های افراطی است و همچنین ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه تاثیر به سزایی دارد؛ اما دعوت نشدن این دو کشور در نشست عربستان بر ابهام این ائتلاف افزوده و از دسیسه های پشت پرده برگزارکنندگان این نشست پرده برمی‌دارد.


این عضو ارشد جنبش امل به اوضاع حساس کنونی  لبنان اشاره کرد و افزود: لبنان باید در زمینه امور داخلی اجازه دخالت به بیگانگان را ندهد و بر اساس یک برنامه ریزی مدون انتخابات پارلمانی را برگزار کرده و رییس جمهور را معرفی کند.


وی در ادامه با اشاره به عقب نشینی و تعلل برخی احزاب سیاسی لبنان در برخورد با گروه‌های افراطی ،گفت: در این شرایط حساس حاکم در لبنان تنها موضع‌گیری صحیح، حمایت همه جانبه از ارتش و نیروه‌های امنیتی است تا بتوانند با تمام قوا در برابر تروریست‌ها بایستند. حفظ وحدت و یکپارچگی میان تمام طوایف و احزاب سیاسی تنها رمز موفقیت و غلبه بر دشمنان داخلی و خارجی است./1321/ب902/ک


ارسال نظرات