۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۲۱۴۱۷
رییس مرکز پژوهشی الفاطمی حوزه علمیه نجف در گفت‎وگو با رسا:

آمریکا به فکر اشغال مجدد عراق و حفظ داعش در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه نجف اشرف با اشاره به تصمیمات سیاستمداران آمریکایی برای ورود نظامی به عراق گفت: امریکا به دنبال این است که داعش به صورت کلی از بین نرود و برای حفظ مصالح این کشور حیات داشته باشد.
آمريکا و داعش

 

حجت الاسلام سید باسم الحسنی از استادان حوزه و رییس مرکز پژوهشی الفاطمی علمیه نجف اشرف در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق از معیارهای دوگانه آمریکا در قبال شهروندان عراقی به شدت انتقاد کرد.

 

وی گفت: آمریکا سیاست های دوگانه ای را در عراق اتخاذ کرده است و هیچ توجهی به جنایت های صورت گرفته علیه شیعیان ندارد. این کشور در قبال قتل و تجاوز به ناموس و آواره ساختن شیعیان در مناطقی نظیر تلعفر تنها به نظاره می پردازد.

 

حجت الاسلام حسنی افزود: این در حالی است که آمریکا توجه ویژه ای به اقلیم کردستان و استان اربیل دارد چرا که مصالح آمریکا در این منطقه تأمین می شود.

 

استاد حوزه علمیه نجف با اشاره به اینکه آمریکا هیچ نقشی در جنگ عراق علیه داعش ندارد، تصریح کرد: آمریکا زمانی به تماشای جنایت های داعش در عراق پایان داد و به فکر مبارزه با این گروه تروریستی افتاد که نظامیان عراقی با همکاری نیروهای مردمی توانستند ضربات سختی بر داعش وارد ساخته و آمرلی را از بند آنان نجات دهد.

 

وی نسبت به اشغال دوباره عراق از سوی آمریکا هشدار داد و خاطر نشان ساخت: دخالت آمریکا در امور داخلی عراق بوی دخالت نظامی و اشغال مجدد این کشور می دهد. البته این دخالت برای یاری رسانی به ملت عراق نیست بلکه این کشور می خواهد داعش را از شکست نهایی پس از صدور فتوای جهاد مرجعیت نجات دهد.

 

رییس مرکز پژوهشی الفاطمی در پایان تأکید کرد: آمریکا همچنان می خواهد داعش را حفظ کرده و از آن در راه مصالحش استفاده کند. این کشور در این راه به معیارهای دوگانه خود ادامه خواهد داد و مصالح خود را بر اساس ریخته شدن خون شیعیان و اهل تسنن دنبال می کند./980/ب901/ک

ارسال نظرات