۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۲۱۵۱۹
آیت الله شبستری:

ائتلاف کنندگان علیه داعش حامیان مالی و نظامی تروریست‌ها هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: ائتلاف کذایی غرب علیه داعش با هدف سرپوش گذاشتن بر حمایت‌های قبلی از این گروهک تروریستی است.
آيت‌الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به هنگام مرخص شدن از بیمارستان در زمینه ائتلاف چند کشور علیه داعش، اظهار داشت: این ائتلاف کاری بسیار پوچ، توخالی و جهت دار است.

 


وی با بیان این‌که این ائتلاف کذایی غرب علیه داعش با هدف سرپوش گذاشتن بر حمایت‌های قبلی از این گروهک تروریستی است، خاطرنشان کرد: ائتلاف 25 کشور در پاریس علیه داعش در حالی برگزار شد که تمامی شرکت‌کنندگان این اجلاس خود حامی مالی، نظامی و سیاسی داعش بوده اند.

 


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: همه می دانند که خود این کشورها در پدید آمدن داعش نقش داشته و از جمله پایه گذاران این گروهک تروریستی هستند، به عبارت دیگر ادعای آمریکا در زمینه مبارزه با تروریست و داعش دروغ است و در گفته هایشان تناقض مشاهده می شود.

 


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که عراق نیازی به جنگ نیابتی ندارد، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ برخلاف ادعای آمریکا، حرکتی که در عراق موجب شکسته شدن کمر داعش شد، کار مردم و ارتش عراق بود و مردم دنیا و خود گروه تروریستی داعش نیز این حقیقت را به خوبی می دانند.

 


وی سیاست های شیطانی آمریکا در عراق و منطقه را نوعی تغییر تاکتیک برای تسلط بر جریان‌ها و حوادث سیاسی و امنیتی خاورمیانه دانست و افزود: آمریکا هر هدفی داشته باشد، نشأت گرفته از اهداف شیطانی است، به همین دلیل شعار مرگ بر آمریکا هیچگاه از صحنه روزگار محو نخواهد شد.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها اظهار کرد: متولیان آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی بدانند که علم بدون تهذیب همچون دادن تیغ بر دستان انسان مست است، به همین دلیل تعلیم باید همراه با تعلم باشد.

 


وی با بیان این‌که علم سبب زنده بودن دل ها و نورانی شدن دیدگان شده و بر بصیرت انسان می افزاید، تصریح کرد: تحصیل و تهذیب باید همراه با یکدیگر ارایه شود، کسب علم بدون اخلاق هیچ فایده ای به حال بشریت نخواهد داشت، انتظار داریم آینده‌سازان جامعه با اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت شوند./935/پ201/ب4

ارسال نظرات