۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۲۱۵۴۲
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت:

علما در قبال اندیشه‎های تکفیری مسؤولیت پذیر باشند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه برج البراجنه بیروت خواستار اقدام جدی کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم به دور از فضاسازی غرب شد و گفت: داعش در بسیاری از مناطق لبنان نفوذ دارد.
شيخ احمد قبلان مفتي شيعه لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، خطیب جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به بحران روزافزون تروریسم در منطقه، تصریح کرد: همگان خواستار مقابله با گروه‌های تکفیری هستند که بر خلاف آموزه‌های ادیان مختلف و برخلاف شریعت و اخلاق به کشتار مردم بی‌گناه می‌پردازند.

 

وی عدم همخوانی مبانی دین اسلام با اقدامات تکفیری‌ها را بسیار روشن و واضح برشمرد و گفت: علما و فرهیختگان جهان اسلام باید با تحمل مسؤولیت خود نسبت به مقابله با اندیشه‌های افراطی و تکفیری به پا خزیند و اجازه ندهند کشورهای اسلامی بیش از این در منجلاب خشونت و هرج و مرج گرفتار شوند.

 

حجت الاسلام قبلان با اشاره به اینکه داعش در بسیاری از مناطق لبنان نفوذ دارد، افزود: مبارزه با داعش و سایر گروه‌های تروریستی باید از راه‌های اصولی و نتیجه بخش پیگیری شود. کشورهای غربی به بهانه ضربه زدن به داعش تلاش دارند با تضعیف جهان اسلام به ثروت‌ها و توانایی‌های مسلمانان چیره شوند.

 

این روحانی لبنانی با تاکید براینکه کشورهایی مانند یمن، عراق، سوریه، لیبی و لبنان با تهدیدات جدی از سوی گروه‌های تروریستی یا درگیری‌های طایفه‌ای مواجه هستند، عنوان کرد: سیاستمداران منطقه سهم بزرگی در مشکلات کشورهای اسلامی دارند. برخی اقدامات سیاسی که مصلحت جویی تنها پشتوانه آن است، خاورمیانه را دچار گرفتاری‌های بسیاری کرده است.

 

وی افزود: لبنان در دو سال اخیر مشکلات اجتماعی و سیاسی بسیاری را پشت سر گذاشته که موجب ناامیدی مردم از سیاستمداران شده است اما در مقابل سیاستمداران به جای عذر خواهی از مردم به خط مشی اشتباه خود ادامه می‌دهند.

 

خطیب جمعه برج البراجنه بیروت خواستار ارتباط بیشتر سیاستمداران با مردم شد و گفت: مسؤولان باید از مشکلات و گرفتاری‌های مردم محروم مطلع شده و در راستای مرتفع ساختن مشکلات اقدام کنند. مسؤولان باید هرچه سریع‌تر برای آزادی گروگان‌های ارتش از دست داعش و جبهه النصره اقداماتی را ترتیب دهند./983/ب901/د

ارسال نظرات