۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۲۱۵۸۷
رهبر شیعیان ترکیه در گفت‎وگو با رسا:

ترکیه فریب وعده‎های آمریکا را خورده است/ حمایت مفتی سوریه بشار اسد را تقویت کرد

خبرگزاری رسا ـ صلاح‌الدین اوزگندوز گفت: مواضع ترکیه در قبال عراق و سوریه کاملا اشتباه است و این کشور در این زمینه فریب نیرنگ شیطان بزرگ را خورده است.
صلاح الدين اوزگندوز رهبر شيعيان ترکيه

 

صلاح‌الدین اوزگندوز رهبر شیعیان ترکیه در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به ناکامی انقلاب برخی ملت های اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک جنبش در جهان اسلام به وجود آورد و با رهبری امام خمینی(ره) توانست امت به خواب رفته را بیدار کرده و از آن روز شاهد بیداری باشیم. گرچه برخی از انقلاب ها به نتیجه نرسیده اند اما ملت های انقلابی همچنان وجود دارند و انقلاب ادامه دارد.

 

وی افزود: آمریکا شیطان بزرگ و همپیمانمان آن شیطان کوچک هستند و ما باید نسبت به فعالیت های این شیطان به شدت برحذر باشیم و اجازه تحقق اهدافشان را ندهیم. دشمن نیز نباید از به نتیجه نرسیدن برخی انقلاب های اسلامی شادمان باشد چرا که امت انقلاب مطمئنا انقلاب دیگری رخ خواهند داد.

 

سیاست ترکیه در قبال سوریه و عراق اشتباه است

 

اوزگندوز از سیاست خارجه ترکیه انتقاد کرد و اظهار داشت: مواضع ترکیه در قبال عراق و سوریه کاملا اشتباه است و این کشور در این زمینه فریب نیرنگ شیطان بزرگ را خورده است و قطعا روزی پشیمان می شود. حتی اگر نظام بشار اسد سرنگون شود نیز چیزی عاید ترکیه نخواهد شد چرا که شیطان بزرگ درصدد رسیدن به اهداف خود در سوریه است و اجازه تحقق مصالح ترکیه را نمی دهد.

 

رهبر شیعیان ترکیه ادامه داد: اگر نظام بشار اسد سرنگون نشود که وضع بدتر می شود و این مساله به هیچ وجه برای ترکیه خوب نیست.

 

وی با اشاره به اینکه برخی اشتباهات دولت ترکیه بزرگ هستند، تصریح کرد: وحدت ملی و حاکمیت ارضی خط قرمز شیعیان ترکیه است و ما اجازه تعرض به این خط قرمز را نمی دهیم.

 

اتحاد ایران و ترکیه به تشکیل اتحادیه جهان اسلام منجر می شود

 

اوزگندوز درباره رابطه ترکیه با جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و ترکیه نباید با چشم مذهبی به یکدیگر بنگرند چرا که به صلاح هیچ کس نیست. وحدت ترکیه و ایران می تواند سبب تشکیل اتحادیه جهان اسلام نظیر اتحادیه اروپا شود. این اتحادیه توانایی حل بحران های جهان اسلام به ویژه سوریه و بحرین را دارد.

 

رهبر شیعیان ترکیه افزود: ترکیه با همکاری جمهوری اسلامی ایران می تواند کارهای بسیاری در منطقه انجام دهد و تأثیر فراوانی داشته باشد.

 

مقاومت سوریه ستودنی است

 

وی مقاومت سوریه در برابر تروریست ها را ستودنی دانست و تأکید کرد: با وجود اینکه ده ها هزار تروریست به سوریه حمله کرده اند اما بشار اسد به خوبی توانسته این بحران را کنترل کند و نباید از نقش شیخ بدرالدین حسون مفتی این کشور در حفظ وحدت و نقش ارتش در مقابله با تروریست ها بی تفاوت بود.

 

اوزگندوز ادامه داد: شاید اگر این حجم تروریست به آمریکا حمله ور می شد این کشور نمی توانست همانند سوریه مقاومت کند اما ملت سوریه و ارتش و رهبری این کشور رشادت و عقلانیت و وحدت خود را به خوبی نشان دادند./980/ب911/ک

ارسال نظرات