۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۲۱۷۱۴

ترس آل‌سعود از نشر افکار داعش بین جوانان عربستانی

خبرگزاری رسا ـ وزارت آموزش و پرورش عربستان در راستای مقابله با نشر افکار افراطی در مدارس دستور داد تا شعارهای مربوط به داعش و گروه‌های تکفیری از دیوار مدارس پاکسازی شود.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اداره آموزش و پرورش عربستان سعودی برای جلوگیری از نشر عقاید افراطی بین دانش آموزان در بیانیه ای دستور امحا عبارات نوشته شده  بر دیوارهای مدارس عربستان را صادر کرد.این عبارات مربوط  به گروه تروریستی داعش و در تایید عقاید افراطی آن است.


همچنین، ساکنان اطراف مدارس، از وجود افراد ناشناسی که ظاهر آنان شبیه به طرفداران جریانهای افراطی و تروریستی نیست، خبر می‌دهند که با نفوذ در بین جوانان و دانش آموزان، به بحث و تبادل نظر با آنان پرداخته و اقدام به دیوارنویسی می‌کنند.


در همین راستا،فایز الشهری، عضو مجلس شورای این کشور معتقد است کسانی که این شعارها را بر روی دیوارهای مدارس عربستان نوشته اند باید تحت تعقیب قانونی قرار گیرند اما مساله مهم این است که این کار از سوی جوانان حامی داعش بوده یا صرفا یک دیوار نویسی بدون اعتقاد و تایید قلبی این جریان های افراطی صورت گرفته است.

وی در ادامه با هشدار نسبت به رواج اندیشه های افراطی در بین جوانان و دانش آموزان عربستانی، از مسوولان در خواست کرد تا نسبت به اینگونه اقدامات سکوت نکنند و به جوانان در مقاطع مختلف تحصیلی اهتمام بیشتری بورزند؛ چرا که این گروه‌های تروریستی ابتدا با بحث‌های فکری و تبلیغ اندیشه های سازگار با روحیه قدرت طلبی جوانان و سپس  با در اختیار قرار دادن امکانات و دادن القاب اقناع کننده، شرایط را برای جذب جوانان فراهم کرده و از آنان یک تروریست می‌سازند.


گفتنی است عربستان سعودی چندی است به افسارگسیختگی دست پروده خود، یعنی گروه‌های تکفیری از جمله داعش پی برده و با هرگونه اقدامی که موجب ترویج افکار افراطی این گروه‌ها شود شدیدا برخورد می‌کند.


این در حالی است که عربستان از سه سال گذشته علنا ازطریق فتاوای مفتی های وهابی و همچنین کمک های تسلیحاتی و مالی از تروریست‌ها در سوریه حمایت کرده و در حال حاضر نیز نسبت به اقدامات گروه تروریستی النصره واکنشی نشان نمی‌دهد.

 

همچنین با توجه به عضویت شمار قابل توجهی از اتباع عربستانی در گروه های تروریستی به ویژه داعش، و افشای حمایتهای گسترده مالی این کشور از تروریستها، عربستان سعودی به تازگی تبلیغات رسانه ای گسترده ای را با هدف بهبود وجهه خود آغاز کرده است./1321/ب902/ک

ارسال نظرات