۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۲۲۰۶۲
حمیدرضا رسایی:

آقای روحانی نگران تحقیر اوباما نباشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رسایی گفت: فرکانس سخنان روحانی در سازمان ملل باید بر اساس صحیفه امام و مواضع مقام معظم رهبری تنظیم باشد و حد اقل چیزی که هست این است که در این یک سال مواضع رهبر نسبت به آمریکا شدیدتر شده است.
حجت الاسلام رسايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کنفرانس خبری «راه و چاه»، پیرامون بایدها و نبایدهای سفر نیویورک و هشدار نسبت به اصرار بر اقدامات نابجا که عصر امروز توسط کمیته صیانت از منافع ایران برگزار شد، ضمن تبریک ایام دفاع مقدس گفت: فشارها و تهدید ها در دوره دفاع مقدس هم بود اما به دلیل ایستادگی مردم در جنگِ برنامه ریزی شده، نه فقط با آمریکا بلکه بر همه کشورهایی که در خدمت صدام بودند، پیروز شدیم.


وی با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک اظهار داشت: تریبون سازمان ملل مهم است و اهیمت آن در این است که فرصتی در اختیار ما قرار می گیرد تا صدای خود را به دنیا برسانیم.


حجت الاسلام رسایی با بیان این که یکی از مهم ترین تحریم ها در 35 سال اخیر تحریم رسانه ای ما بوده است، گفت: سفر رییس جمهور به نیویورک لازم و ضروری است اما اگر مدیریت نشود تبدیل به تهدید می شود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مشروطه و اصلاحات دوم خرداد را نیز فرصت هایی دانست که به سبب مدیریت نشدن تبدیل به تهدید شد و ابراز داشت: متأسفانه به سبب عدم برنامه ریزی درست از مشروطه که حکومت رضاشاهی بیرون امد و اصلاحات دوم خرداد تبدیل به اصلاحات امریکایی شد و امروز هم اگر این فرصت ها به خوبی مدیریت نشود، تبدیل به تهدید خواهد شد.


وی با بیان این که جنگ 8 ساله تهدیدی بود که به سبب مدیریت شدن تبدیل به یک فرصت شد، خاطرنشان کرد: تمام توصیه ما به آقای روحانی این است که حواسش بیشتر باشد که ایشان رییس جمهور اسلامی ایران است نه صرفاً ایران.


حجت الاسلام رسایی با اشاره به این که امریکا می داند با ایران می تواند کنار بیاید اما با جمهوری اسلامی ایران نمی تواند زیرا ایران بدون جمهوری اسلامی همان رژیم پهلوی می شود، تصریح کرد: دولت هرچه به آرمان های امام و رهبر انقلاب نزدیک تر باشند، منافع کشور ما را بیشتر تامین می کند.


نماینده مجلس با بیان این که «رهبر انقلاب فرمودند اعتدال یعنی اشداء علی الکفار؛ رحماء بینهم » گفت: اقای روحانی در مجلس به ما نمایندگان گفت وقتی من می دیدم اوباما دارد تحقیر می شود تصمیم گرفتم مکالمه تلفنی داشته باشم تا او تحقیر نشود، در صورتی که باید به آقای روحانی گفت ذات جمهوری اسلامی ایران برای تحقیر امریکا بود و او باید نگران عزت دولت خود باشد که تحقیر نشود.


وی با بیان این که هر کس به امریکا به چراغ سبز نشان دهد دچار ضعف و تحقیر می شود، ابراز داشت: فرکانس سخنان روحانی در سازمان ملل باید بر اساس صحیفه امام و مواضع مقام معظم رهبری تنظیم باشد و حد اقل چیزی که هست این است که در این یک سال مواضع رهبر نسبت به آمریکا شدیدتر شده است.


حجت الاسلام رسایی با بیان این که ولایت فقیه سکان و نقطه اطمینان و اتکای ما در اراتباط با غربی هاست، تصریح کرد: پیام ما به آقای روحانی این است که در این سفر معتدل باشد نه افراطی و مبنای معتدل بودن همان تعریفی است که رهبر انقلاب از اعتدال دارند.

 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آقای احمدی نژاد هم اقدام به مذاکره با آمریکا کرد چرا آن موقع دلواپس نبودید، با بیان این که اشتباهات احمدی نژاد با روحانی در حوزه سیاست خارجی قابل قیاس نیست، گفت: روحانی خوشبینی مفرط دارد اما ایشان طی نامه ای به اوباما حقوق و منافع ایران را مطالبه می کرد که حتی آن زمان نیز ما گفتیم این کار غلط است. / 805/پ202/ج

ارسال نظرات