۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۲۲۰۶۴

نمایشگاه فاطمیون در تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، نمایشگاه رزمی فرهنگی «فاطمیون» به همت سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گشایش یافت.
نمايشگاه دفاع مقدس، طلاب،‌روحانيان و علما

سرهنگ علی اصغری، مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه رزمی فرهنگی «فاطمیون» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: عموم مردم آذربایجان شرقی و تبریز می توانند از امروز تا هفتم مهر از نمایشگاه در محل پارک شمیم پایداری تبریز دیدن کنند.

 


وی با بیان این‌که نمایشگاه در 80 غرفه برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از غرفه های نمایشگاه به نمایش ادوات جنگی و نظامی اختصاص یافته که آموزش هایی در سطح عمومی نیز برای بازدیدکنندگان توسط کارشناسان امر ارایه خواهد شد.

 

 

اصغری ادامه داد: این نمایشگاه دارای فضایی شبیه خط مقدم جنگ تحمیلی و نمادهایی از دوران دفاع مقدس اعم از خاکریز، ادوات جنگی، ماکت‌های عملیات و مسائل فرهنگی و تبلیغاتی آن است که هدف و رویکرد اصلی شناساندن ابعاد مختلف هشت سال دوران ایثار و جهاد و مقاومت بوده است.

 


مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بصیرت افزایی، ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی، پاسداست فداکاری، ایثار و جان‌فشانی شهدا و ایثارگران از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است، گفت: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای موشکی و رزمی یگان‌های سپاه و ارتش به نمایش در می‌آید و هر شب عملیات بیت‌المقدس برای بازدیدکنندگان بازسازی می‌شود.

 


وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه عملیات خیبر به عنوان نخستین عملیات بزرگ آب و خاکی علیه دشمن بعثی بازسازی و به همت هنرمندان به نمایش عموم در خواهد آمد، افزون بر این‌که ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، تئاتر خیابانی، ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به عموم، مسابقات متعدد فرهنگی، برگزاری نشست های روشنگری، شب خاطره، از دیگر برنامه های جنبی است.

 


اصغری از افتتاح طرح محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: اکیپ های سیار جامعه بسیج پزشکی در محل نمایشگاه فاطمیون مستقر می شوند و به صورت رایگان به ارائه خدمات خواهند پرداخت، ضمن این‌که جمعی از پزشکان بسیجی نیز در مناطق محروم استان خدمات رسانی می کنند.

 


مسؤول روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی یادآور شد: نشریه داخلی سپاه عاشورا با عنوان «حدیث پایداری» نیز همزمان با افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس منتشر شده و همه‌روزه در میان بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد که بیشتر محتوای آن خبری بوده و بخشی از آن به دفاع مقدس و مفاهیم ارزشی این دوران اختصاص دارد.

 


گفتنی است، نمایشگاه رزمی فرهنگی «فاطمیون» از 31 شهریور تا هفتم مهر ماه به مدت یک هفته  از ساعت 10 صبح تا 23 شب در پارک موزه شمیم پایداری تبریز واقع در شهرک شهید یاغچیان آماده بازدید علاقه‌مندان است./935/ت303/ب4

ارسال نظرات