۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۲۲۱۹۵
استاد حوزه و دانشگاه تببین کرد؛

وجود روحیه ایثار و از خود گذشتگی، عامل استمرار انقلاب اسلامی ایران

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که وجود روحیه ایثار و از خود گذشتگی، از خصایص برجسته انقلاب اسلامی ایران است، گفت: تا زمانی که روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین مردم است، انقلاب پا بر جا می ماند و هیچ قدرتی نمی تواند بر آن مسلط شود.
جنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حسن پور، استاد اخلاق حوزه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های اخلاقی این مدرسه که به همت پایگاه بسیج این مدرسه برگزار شد، به بازخوانی خاطرات هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: کشور ایران بعد از انقلاب اسلامی ایران با مشکلات زیادی مواجه بود که شروع جنگ تحمیلی نیز مشکلی مضاعف محسوب می شد. 

وی به رخدادها و تحولاتی که به واسطه یک انقلاب رخ می دهد، اشاره کرد و گفت: انقلاب ها ناگهانی صورت می گیرد و برای ایجاد تغییر و تحول در یک کشور، نیاز به گذشت زمان است؛ انقلاب اسلامی ایران نیز، از این قضیه مستثنی نبود و برای ایجاد تغییر و تحولات در کشور، نیازمند سپری شدن زمان بود.  

این استاد اخلاق حوزه خواهران با اشاره به این که تغییر فرهنگ طاغوتی به فرهنگ اسلامی، بر دوش رهبر انقلاب بود، گفت: شهدا و رزمندگان جنگ، با ایمان به خدا و پیروی از رهبر و ولی فقیه زمان خود توانستند بر دشمن قالب شوند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: برخی افراد از امام خمینی(ره)، می خواستند تا، ارتش را منحل کنند و تنها دلیل آن ها این بود که ارتشیان دست نشانده محمدرضا پهلوی هستند، اما امام(ره)، آن را منحل نکرد؛ چرا که می دانستند کشوری که انقلاب کرده و ارتش نیز نداشته باشد، بی دفاع می ماند، از این رو گفتند بدنه اصلی ارتش خود مردم هستند و در کنار آن دستور تشکیل بسیج مستضعفین را دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دو نهاد سپاه و کمیته انقلاب تشکیل شد؛ سپاه مسؤولیت مرزی کشور را عهده دار بود و کمیته انقلاب، مسؤولیت داخلی کشور را بر عهده داشت. 

حسن پور به شرایط دشواری که کشور همزمان با شروع جنگ روبرو شد، اشاره کرد و افزود: جنگ زمانی آغاز شد که هنوز مفاهیم ایثار و شهادت برای جامعه قابل هضم نبود؛ چرا که حداقل، ربع قرن نیاز است تا فرهنگ عمومی جامعه تغییر کند و جنگ هشت سال دفاع مقدس، تنها بعد از یک سال و نیم از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آغاز شد، از این رو مردم، آمادگی شروع جنگ را نداشتند.

جنگ دفاع مقدس، بهترین راه تمرین عملی آموزه های والای دینی بود

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که جنگ، بهترین راه تمرین عملی آموزه های والای دینی بود، اظهار کرد: شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی با حضور در جنگ، توانستند توانمندی و ادراکات خود را به نمایش بگذارند، صحنه هایی که در جنگ شاهد بودیم، قابل تکرار نیست؛ جنگ  سفره ای پهن شده برای رشد و تعالی انسان ها بود.

این استاد اخلاق حوزه خواهران به خاطراتی از دوران دفاع مقدس، به خصوص امدادهای غیبی که در عملیات های مختلف از جمله والفجر8 صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: تاکتیک های عملیات والفجر8، در دانشگاه های نظامی کشور تدریس می شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: چگونگی اجرای عملیات های جنگ تحمیلی، برای دشمنانی که به غیب و امدادهای الهی اعتقادی ندارند و از عشق و شهادت چیزی نمی دانند، غیر قابل هضم است. 

حسن پور با اشاره به این که وجود روحیه ایثار و از خود گذشتگی، از خصایص برجسته انقلاب اسلامی ایران است، گفت: تا زمانی که روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین مردم است، انقلاب پا بر جا می ماند و هیچ قدرتی نمی تواند بر آن مسلط شود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه خواهران ادامه داد:جنگ برای مادران شهیدی که در فراغ فرزندانشان می سوزند و برای جانبارزانی که بازمانده آن دورانند، هنوز ادامه دارد و این وظیفه ماست که خاطرات جنگ و ابعاد پنهان آن را برای نسل جوان امروز بیان کنیم و نگذاریم به فراموشی سپرده شود، تا به برکت خون شهدا و رهبری مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران، به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) متصل شود./1309/پ202/ب

ارسال نظرات