۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۲۲۱۹۹
هفتم تا سیزدهم مهرماه؛

800 ناشر داخلی و 120 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب تبریز حضور خواهند داشت

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور 800 ناشر داخلی و 120 ناشر خارجی از 42 کشور جهان برگزار خواهد شد.
علي‌اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه از هفتم تا سیزدهم مهر ماه سالجاری در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.

42 کشور در نمایشگاه کتاب تبریز
وی با اشاره به حضور 800 ناشر داخلی و 120 ناشر خارجی از 42 کشور جهان در نمایشگاه کتاب تبریز، خاطرنشان کرد: 150 هزار عنوان کتاب از سوی 800 ناشر داخلی با موضوعات مختلف در این نمایشگاه به فروش خواهد رسید که کمیت و کیفیت نمایشگاه امسال افزایش داشته است.


صفی‌پور با بیان این‌که ناشران خارجی با 60 هزار عنوان کتاب در این رویداد فرهنگی حاضر خواهند شد، افزود: برای نخستین بار در یازده دوره برگزار شده نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، امسال یکصد ناشر دیجیتال و الکترونیک حضور خواهند داشت که مخاطبان اصلی این بخش جوانان هستند.


وی با اشاره به تخفیف‌های ارایه شده برای خرید کتاب در این نمایشگاه گفت: ارزش بن کتاب که امسال توزیع می شود از هفت میلیارد ریال در سال گذشته به 12 میلیارد ریال افزایش یافته که در زمان برگزاری از سوی باجه مستقر بانک عامل در محل نمایشگاه توزیع خواهد شد.

30 درصد تخفیف برای بازدیدکنندگان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بر این اساس 20 درصد تخفیف بن های کتاب بوده و 10 درصد نیز خود ناشران تخفیف خواهند داد که در مجموع حداقل بازدیدکنندگان می توانند از 30 درصد تخفیف خرید کتاب و محصولات فرهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بهره مند شوند.


وی از برگزاری 40 برنامه جنبی در طول مدت برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز خبر داد و گفت: همایش بزرگداشت مولانا، نشست آذربایجان شناسی، شهریار شناسی، بخش های ویژه کودک و نوجوان، سرای اهل قلم، ایستگاه نقاشی و کاریکاتور از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.


صفی‌پور زمان برگزاری این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شروع فصل تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و به تناسب نیازهای ایجاد شده در آغاز مهر، این نمایشگاه بستر مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای این قشر از جامعه است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی خدمات پستی، حمل بار برای ارسال کتاب به خریداران و همچنین همکاری اتوبوسرانی برای تردد راحت‌تر به محل نمایشگاه را از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای کیفیت و خدمات‌دهی در نمایشگاه امسال عنوان کرد.

دومین نمایشگاه بین المللی و بزرگ کتاب کشور
محمد محمدپور، مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نیز در این نشست مطبوعاتی اظهار داشت: این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بین المللی و بزرگ کتاب کشور از هفتم مهر همه روزه از ساعت 10 تا 20 برپا خواهد بود.


وی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب با هدف طراوت بخشی به فضای فرهنگی و معنوی استان برگزار می شود تا منشأ خدمات فرهنگی در استان باشد، تصریح کرد: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی
www.tabrizbookfair.ir مراجعه کنند.


گفتنی است، دوازهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهر ماه جاری از ساعت 10 صبح تا 20 در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود./935/پ202/ق

ارسال نظرات