۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۲۲۲۹۴۰
امام جمعه شهر رضوانشهر:

دشمن به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رضوانشهر، گفت: جنگ میان حق و باطل هیچ گاه از میان نخواهد رفت تنها نوع جنگ است که بسته به زمان ها متفاوت می شود و اکنون ما در جبهه جنگ نرم در حال مقابله با دشمن هستیم.
فرهنگ- تهاجم فرهنگي

حجت الاسلام محمد شیاسی، امام جمعه شهر رضوانشهر و رییس هیأت امنای حوزه علمیه کوثر تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به جایگاه ویژه دفاع مقدس در جامعه امروز گفت: جامعه امروز ما بر خلاف تصور و تبلیغات گروهی که گمان می کنند در صورت بروز جنگ، کسی در صحنه حاضر نیست، دارای جوانان بسیجی است که با قدرت ایمان و اخلاص کشور را تبدیل به دژ محکمی دفاعی و نظامی کرده اند.

 

وی در ادامه افزود: زمانی دشمن برای حمله به ایران و تصرف تهران 7 روز برنامه ریزی کرده بود، دفاع جوانانش که به فرموده امام، ملتی که از شهادت هراس نداشته باشد، همیشه پیروز است، خیال خام دشمن را تبدیل به کابوس کرد و اکنون تبدیل به کشوری شده ایم که هیچ دشمنی توان تهدید و مقابله نظامی با آن را ندارد.

 

حجت الاسلام شیاسی با بیان این که جنگ میان حق و باطل مربوط به دوران خاصی نیست، افزود: زمانی دشمن با تهاجم نظامی و تسلیحاتی به این سرزمین حمله کرد و اکنون با جنگ فرهنگی پا به میدان نبرد نهاده است و تنها نوع جنگ متفاوت شده است.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون جنگ نرم افزود: اکنون دشمن با سلاح وسائل ارتباطی چون شبکه های ماهواره ای به خصوص شبکه های فارسی زبان و برنامه مبتذل به میدان نبرد وارد شده است تا فرهنگ اسلامی و ایرانی را تبدیل به فرهنگ مبتذل غرب کند.

 

امام جمعه شهر رضوانشهر پیرامون مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن خاطر نشان کرد: داشتن آمادگی، روحیه و قدرت دفاعی عوامل اساسی در صحنه نبرد جنگ نرم است و مهم ترین تشکل برای ظهور این عوامل بسیج است که از نوجوان 13ساله تا پیرمرد 80 ساله، همه اقشار مردم را شامل عضوی از آن هستند.

 

وی تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب درباره توجه جدی به بسیج را از راه های ترویج و حفظ فرهنگ دفاع مقدس یا همان روحیه دفاعی و ایمانی برشمرد که می تواند دستاوردهای دفاع مقدس را که خود دانشگاهی عظیم را تشکیل می دهد، در جامعه پیاده کند.

 

حجت الاسلام شیاسی در ادامه پیرامون جایگاه روحانیت در بحث مقاومت در برابر دشمن افزود: سند حضور روحانیت در صحنه نبرد تقدیم بیش از 4 هزار شهید روحانی در زمان 8 سال دفاع مقدس است و این حضور تنها متعلق به این دوران نمی باشد و افرادی چون شهید اول، شهید ثانی، و علمایی در دوران مشروطه به خاطر دفاع از دین به شهادت رسیدند و همیشه در خط مقدم بودند.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز با توجه به شرایط جنگ نرم، وظیفه حوزه های علمیه و روحانیت به مراتب خطیرتر شده است و آن چه سبب اتحاد و انسجام هر ملتی می شود، وجود دو عنصر اصلی دین و ولایت در کنار یکدیگر است و روحانیون زنجیره این اتحاد و همبستگی هستند.

 

رییس هیأت امنای حوزه علمیه کوثر تیران و کرون برگزاری یادواره های شهدا را از جمله راه های جلوگیری از ایجاد بدعت و انحراف در تاریخ دفاع مقدس بیان داشت و گفت: نوشتن خاطرات شهدا و به خصوص یادگاران 8 سال دفاع مقدس، ساخت فیلم توسط هنرمندان مومن و متعهد، که نیازمند توجهی جدی از سوی مسئولان برای اختصاص هزینه هایی برای ایجاد این گونه برنامه ها می باشد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید در جواب آنانی که با ایجاد این شبهه که آیا کسانی که در 8 سال دفاع مقدس بودند، شهید هستند، گفت، زمانی که ولی فقیه و نایب امام معصوم دستور به جهاد می دهد، طبق نص قرآن اطاعتش واجب است و این شبهه افکنان کسانی جز مخالفان ولایت و نظام نیستند.

 

 

حجت الاسلام شیاسی در پایان به جایگاه و نقش خطیر روحانیان و حوزه های علمیه به ویژه در رابطه با جنگ نرم افزود: حوزه های علمیه به خصوص حوزه های علمیه خواهران بیشترین سهم را در جنگ نرم به عهده دارند./1306/ت302/ب4

ارسال نظرات