۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۲۳۰۹۹

بیست و ششمین جلد تقویم تاریخ دفاع مقدس راهی بازار نشر شد

خبرگزاری رسا ـ جلد بیست و ششم «تقویم تاریخ دفاع مقدس»با عنوان «مسلم بن عقیل؛ فراتر از شجاعت» از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به انتشار رسید.
بيست و ششمين تقويم تاريخ دفاع مقدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بیست و ششمین جلد «تقویم تاریخ دفاع مقدس» با عنوان «مسلم بن عقیل؛ فراتر از شجاعت» تألیف هادی بهروزی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

 

جنگ تحمیلی عالی‌ترین عرصه تبلور مقاومت ملت ایران در برابر متجاوز و دفاع از انقلاب و وطن اسلامی بود. دو سال بعد از تجاوز ناجوانمردانه رژیم بعثی به کشورمان، رزمندگان اسلام توانستند ضمن سد کردن پیشروی دشمن در میهن اسلامی و به عقبراندن آن، به مرزهای کشور عراق برسند. در این زمان مجامع بین‌المللی و بسیاری از کشورها از‌جمله مرتجعان منطقه‌، که پیشتر خاموش بودند و پیشروی عراق را پیروزی خویش در جنگ می‌دانستند، با دستپاچگی درصدد برقراری صلح برآمدند. مسئولان نظام جمهوری اسلامی با ارزیابی دقیق موقعیت و با گوشزد کردن مظلومیت کشورمان در این تجاوز، هرگونه صلحی را منوط به بیرون رفتن کامل نیروهای بعثی از ایران، تنبیه متجاوز و پرداخت خسارت کردند و صلح را بدون لحاظ کردن شروط مذکور «صلح آمریکایی» دانستند.

 

در مهر ماه 1361 جبهه‌های جنگ عرصه کارزارهای نابرابر بود. در این ماه عملیات مسلم بن عقیل منجر به آزادسازی بخشی از مناطق اشغال شده گردید. دشمن بعثی در راه عقب‌نشینی به ارتفاعات پناه می‌برد و به رغم اینکه در منطقه کرمانشاه از پشتیبانی هوایی خوبی برخوردار بود رزمندگان اسلام توانستند ارتفاعات مشرف به شهر مندلی را متصرف شوند که این به نوبه خود به خطر انداختن بغداد بود. اما به‌رغم احاطه بر شهرها، نیروهای ایرانی به هیچ عنوان شهرها و غیرنظامیان را هدف توپخانه قرار ندادند.

 

جلد بیست و ششم «تقویم تاریخ دفاع مقدس» با شمارگان 2000 نسخه در 1024 صفحه به قیمت سی و چهار هزار تومان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی راهی بازار نشر شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات