۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۲۳۲۱۰
کارشناس برجسته مسائل سیاسی مطرح کرد:

آمریکا به دنبال بهانه‎ای برای ارسال نیروی زمینی به عراق است

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس برجسته مسائل سیاسی در مصاحبه‎ای از نیت واقعی آمریکا برای ارسال نیروهای زمینی به عراق به بهانه مبارزه با گروه داعش خبر داد.
ارتش آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یاهی عیسی، کارشناس برجسته مسائل سیاسی و استاد اسبق دانشگاه ایالتی دلاور در آمریکا در مصاحبهای تلویزیونی از نیت واقعی ایالات متحده برای ارسال نیروهای زمینی به عراق به بهانه مبارزه با گروه داعش خبر داد.
 
این کارشناس برجسته مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از همان آغاز آمریکایی ها ادعا کردند که نیروی زمینی در کار نخواهد بود اما به نظر می رسد که در حال حاضر قصد دارند زمینه را برای استقرار نیروهای زمینی ارتش آمریکا آماده کنند.
 
وی افزود: آمریکایی ها ممکن است به این بهانه که تمام تلاش خود را به کار بسته اند اما موفق به نابودی داعش نشده اند نیروهای زمینی ارتش خود را در عراق مستقر کنند.
 
یاهی عیسی تاکید کرد که ارتش و نیروهای مردمی عراق در چند ماه اخیر به دلیل حمایت های ایران توانسته اند که به خوبی از پیشروی داعش در مناطق مختلف این کشور جلوگیری کنند.  
 
وی خاطرنشان کرد که عربستان سعودی از سال 2003 میلادی و پس از اشغال عراق به وسیله آمریکا و همپیمانانش همواره قصد داشته است که با حمایت از القاعده به بی ثباتی در عراق دامن بزند.
 
این کارشناس امور سیاسی تاکید کرد که آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن داعش و سایر گروه های مسلح تروریستی را به منظور ساقط کردن دولت قانونی سوریه و مقابله با نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده اند./990/ب903/ک
ارسال نظرات