۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۲۳۷۰۶
نماینده ولی فقیه در سپاه فریدن:

امام باقر علیه‌السلام سرآمد فقهای زمان خود بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه فریدن و بوئین میاندشت ویژگی های امام پنجم را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: امام باقر علیه‌السلام سرآمد فقهای زمان خود بود.
حجت الاسلام نوري

حجت الاسلام نوری نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان فریدن و بوئین میاندشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ضمن بیان شخصیت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: ایشان در زمان 5 خلفای معاصر خویش امامت داشتند که این خلفا به استثنای عمربن عبدالعزیز که شخص نسبتأ دادگری بود، در ستمگری، استبداد و خودکامگی همانند اجداد خویش بودند. 

 

 

وی در ادامه ابراز داشت: پنجمین امام همام حضرت امام محمد باقر (ع) سال 57 در مدینه چشم به جهان گشودند، نام بزرگوارشان محمد، کنیه ابوجعفر و معرف به باقر العلوم بودند و از آنجایی که مادرشان دختر امام حسن مجتبی(ع) بودند ایشان هم علوی بودند و هم فاطمی و سرانجام در سال 114 هجری زمانی که امام زین العابدین (ع) 9 ساله بودند در قبرستان بقیع در کنار جد بزرگوارشان به خاک سپرده شدند.

 

 

حجت الاسلام نوری با تأکید بر این که پیشوای پنجم ما در شرایط نامساعدی به نشر و اشاعه حقایق الهی پرداختند گفت: امام باقر در آن تنگنا و شرایط سخت یک جنبش علمی دامنه داری را بوجود آوردند که مقدمه ای برای تأسیس یگ دانشگاه بزرگ اسلامی شد.

 

 

وی پیرامون سیره عملی آن حضرت تصریح کرد: امام محمد باقر(ع) از دانشمندان آن زمان برتری داشته و در حوزه علوم مختلف سرآمد بودند که به اغرار خود صاحبان علم آن زمان به اندازه ای گنج های پنهان معارف و دانش ها را آشکار ساخته که این جز بر عناصر  بی بصیرت یا بد بصیرت پوشیده نیست؛ از همین روست که ایشان را شکافنده علوم و  برافرازنده پرچم دانش خواندند.

 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فریدن شخصیت آن امام همام از دیدگاه قرآن را یادآور شد و افزود: پنجمین پیشوای پنجم ما در سخنان خود به آیات قرآن استناد می کردند و از کلام خدا شاهد می آوردند و می فرمودند: هر مطلبی گفتم از من بپرسید که در کجای قرآن آمده تا آیه مربوطه را معرفی کنم.

 

 

وی ادامه داد: شاگردان امام محمد باقر(ع) سرآمد فقهای اسلام بودند و در میدان رقابت علمی در بین قضات و اندیشمندان غیر شیعی هم برتری داشتند که توانستند یک فضای علمی و دانشگاه اسلامی را ایجاد کنند.

 

 

حجت الاسلام نوری به سیره عملی آن حضرت نیز نگاه ویژه ای داشته و اذعان کرد: حضرت با تربیت شاگرادن و آشنایان به معارف و احکام اسلامی توانستند در برابر بدعتها قد علم کنند و در برابر حکومت های غاصب آن زمان و از طریق مناظرات به در هم کوبیدن آنها اقدام کنند./939/ت302/ی

ارسال نظرات