۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۲۴۲۸۰
با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی؛

انتشار شماره چهارم و پنجم مجله عربی «الفقه المقارن»

خبرگزاری رسا ـ شماره پنجم مجله عربی «الفقه المقارن» از سوی مرکز تجدید الدراسات در لبنان با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی چاپ و روانه بازار شد.
مجله فقه مقارن


به گزارش خبرگزاری رسا، مجله عربی «الفقه المقارن» که از سوی "مرکز تجدید الدراسات" در لبنان چاپ و انتشار می یابد، شماره های اخیر آن (و از جمله دو شماره چهارم و پنجم) در 345 صفحه با همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی منتشر شد.


دو هیأت مشورتی و تحریریه این مجله از علمای و شخصیت هایی از مذاهب مختلف شیعه، سنی، زیدی و اباضی و شخصیت هایی از مصر، عراق، سعودی، قطر، سوریه، ایران، عمان، یمن، الجزایر و تونس تشکیل شده است.


دو شماره اخیر این مجله از دو بخش «روش های تطبیقی در استنباط احکام نوپیدا و رخدادها» و «مطالعاتی تطبیقی» تشکیل، وتعدادی از علما و شخصیت های دانشگاه از کشورهای مختلف در این بخش قلم زده‌اند.


در بخش روش‌های تطبیقی، مقالاتی با عناوین «نقش خصائص شریعت در بازنگری روش فقهی و بازتطبیق آن»، «ضوابط توصیف فقهی نسبت به مسائل مستحدثه»، «روش های مطالعه در مسائل مستحدثه در مذاهب اسلامی»، «روش اصولی علمای زیتونه در استنباط احکام مسائل معاصر» و «نقش اجتهاد گروهی در پرداختن به مسائل مستحدثه از ناحیه شرعی و راه های تحول بخشی به آن» و تدرج در اوامر و نواهی» به چاپ رسیده است.


در بخش مطالعات تطبیقی مقالاتی از جمله «بررسی پدیده تکفیر در فقه اباضی»، «قتل ترحمی»، «قلمرو شفعه: بحثی مقارن بین شریعت اسلامی و قانون معاملات مدنی امارات»، «وصیت عقد یا ایقاع؛ مطالعه ای تحلیلی» به چاپ رسیده است. شایان ذکر است توزیع این مجله در اکثر کشورهای اسلامی انجام می گیرد و علاقه‌مندان به داشتن این مجله می‌توانند با شماره  02166973686 واحد همکاری های علمی تماس بگیرند./907/د102/ق

ارسال نظرات