۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۲۴۴۷۲

انتشار کتاب «عرضه حدیث بر قرآن»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «عرضه حدیث بر قرآن» از سوی پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث به انتشار رسید.
کتاب «عرضه حديث بر قرآن»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «عرضه حدیث بر قرآن» به قلم مهدی احمدی نورآبادی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز از سوی پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث راهی بازار نشر شد.

 

هدف این کتاب صیانت از اعتبار احادیث ائمه اطهار علیهم‌السلام است به گونه‌ای که با ارائه احادیث بر قرآن کریم و تطبیق با معیارها و قواعد قرآن، احادیث جعلی، تحریف شده و ساختگی شناسایی می‌شوند.

 

کتاب عرضه حدیث بر قرآن را می‌توان از مهم‌ترین مباحث فقه الحدیث دانست که با وجود روایات متعدد درباره آن، کمتر به صورت مستقل در قالب یک پژوهش، عرضه شده است و پیش‌تر فقط برخی از علمای بزرگ جهان اسلام همچون شیخ مرتضی انصاری در کتاب رسائل و در دهه‌های اخیر، برخی از حدیث پژوهان در مقالاتی مستقل در مجلات و یا در بخشی از یک کتاب به این موضوع مهم پرداخته‌اند.

 

این کتاب آغازی برای ورود به این بحث است تا با تلاش محققان و اندیشه‌وران سیر تکاملی خویش را طی نماید؛ قرآن کریم و احادیث پیامبر خدا صلی الله علیه و اله و سلم، مهم‌ترین منابع دین‌شناسی در اندیشه اسلامی است.

 

کتاب «عرضه حدیث بر قرآن» در چهار بخش «کلیات»، «قرآن، معیار پالایش حدیث»، «مدلول قاعده قرآن معیار پالایش حدیث» و «برخی تأملات» می‌باشد که هر کدام از بخش‌ها دارای فصل‌های مختلفی هستند.

 

کتاب «عرضه حدیث بر قرآن» با شمارگان 500 نسخه در 312 صفحه به قیمت دوازده هزار و پانصد تومان از سوی پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث منتشر شده است.

 

علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با تلفن‌های 02537740523 و 02155952862 تماس حاصل فرمایند./998/د102/ق

ارسال نظرات