۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۲۴۵۱۷
امام جمعه بهبهان:

غدیر ادامه حرکت اصیل اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان، با بیان این که غدیر استمرار تبلیغ انبیای الهی است، گفت: غدیر ادامه حرکت اصیل اسلام است.
حجت الاسلام ابوعلي , امام جمعه بهبهان

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفت‎و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته ولایت بر عاشقان اهل بیت(ع)، اظهارداشت: عید غدیر نماد عاشقان دلسوخته اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه به فلسفه غدیر اشارهکرد و افزود: فلسفه غدیر حفظ اسلام و هدایت بندگان خدا به سوی کمال است.

امام جمعه بهبهان تنها راه فراهم کردن شرایط رشد و کمال برای انسان را توسل به اهل بیت(ع) دانست و بیان‎داشت: ظرفیتهای اسلام را تنها در غدیر می‎توان پیدا کرد.

حجت الاسلام ابوعلی در ادامه با بیان این که غدیر راهنمای دنیا و آخرت بشریت برای رسیدن به سعادت است، ابرازداشت: غدیر ادامه حرکت اصیل اسلام است.

غفلت از غدیر سبب نادیده گرفتن امر الهی شد

استاد حوزه علمیه بهبهان با اشاره به این که اسلام حکومت عدل الهی است، خاطرنشان‎کرد: با حکومت اسلامی می‎توان اخلاق و انسانیت را در جامعه برقرار کرد.

وی با بیان این که آرمان‎های اسلام به سبب غدیر تحقق پیدا کرد، تأکیدکرد: توسل به اهل بیت(ع) تنها راه توحید و پرستش خداوند است.

امام جمعه بهبهان در پایان با بیان این که در اصل واقعه غدیر میان شیعه و سنی اختلافی وجود ندارد، گفت: غفلت از غدیر سبب نادیده گرفتن امر الهی شده است./9453/ت303/ب2

ارسال نظرات