۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۲۵۰۲۲
جانشین فرمانده کل سپاه:

آمریکا و هم‌پیمانانش به بازیگران ورشکسته خاورمیانه تبدیل شده اند

خبرگزاری رساـ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قدرت و نفوذ ایران، آمریکا و هم پیمانان این کشور را در منطقه به حاشیه برده؛ به گونه ای که آنها مجبور شدند برخلاف اقدامات و حمایت های قبلی؛ علیه گروه های دست پرورده خود وارد میدان شوند.
سردار سلامي- مراسم گراميداشت سالروز سفر رهبري به خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، راز موفقیت ملت و نظام اسلامی ایران در نبرد با نظام سلطه را وفاداری به ولایت فقیه و اتحاد و انسجام مردم دانست و افزود: زمانی تمامی تحولات جهان اسلام در کنترل آمریکا بود و این کشور جغرافیای کشورهای اسلامی را برای حیات رژیم صهیونیستی امن می کرد؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران شرایط تغییر کرده است.

 

وی افزود: در حال حاضر اراده آمریکا بر هیچ کدام از تحولات منطقه همانند گذشته حاکم نیست و در واقع این کشور و هم پیمانان او به بازیگران ورشکسته صحنه خاورمیانه بدل شده اند.

 

سردار سلامی تصریح کرد: نمونه این ورشکستگی در اقدامات آمریکا در عراق و سوریه مشاهده می شود به گونه ای که این کشور نتوانست صحنه سیاسی عراق را مدیریت کند و به حاشیه رانده شده است.

 

به گفته وی در سوریه نیز آمریکا و هم پیمانان غربی و عربی این کشور به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده اند و امروز بر خلاف اقدامات قبلی خود، به جنگ با دشمنان حکومت سوریه و بشار اسد آمده اند.

 

سردار سلامی چرخش 180 درجه ای آمریکا در حمایت از تروریست های القاعده و داعش در کشورهای مختلف اسلامی را ناشی از افزایش قدرت و نفوذ منطقه ای ایران اسلامی دانست و افزود: ایران اسلامی در حال حاضر سیاست آمریکا را به گروگان گرفته به گونه ای که آنها مجبور شدند برخلاف اقدامات و حمایت های قبلی؛ علیه گروه های دست پرورده خود وارد میدان شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب نقش اصلی در افزایش قدرت و نفوذ منطقه ای و جهانی ایران دارند، اظهار کرد: به برکت وجود مقام معظم رهبری، حمایت و اتحاد ملت ایران و بیداری ملت های اسلامی منطقه، امروز آمریکا به باشگاه ورشکستگان سیاسی جهان پیوسته است.

 

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور و بصیرت ملت ایران سبب شده تا آمریکا نتواند با استراتژی تحریم و فشار به اهداف خود برسد و انقلاب و نظام اسلامی را محدود کرده و به انزوا ببرد.

 

وی با بیان این که نظام اسلامی هر روز افق های جدید و پیشرفت های بیشتری را تجربه می کند، اظهار داشت: نظام و انقلاب اسلامی ایران به واسطه داشتن رهبری مقتدر و آگاه، قدرت کم نظیری در جهان دارد و ملت و کشور اسلامی ایران به الگویی برای سایر ملت های منطقه و جهان بدل شده اند.

 

سردار سلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری شخصیتی ممتاز و بی نظیر هستند که با فهم عمیق از تحولات جهان و منطقه، پیچیدگی های دنیای کنونی را درک کرده و نظام اسلامی را از میان انبوه مسائل داخلی، توطئه ها و تهدیدهای خارجی با مؤفقیت و سربلندی عبور می دهند.

 

وی در پایان همچنین با اشاره به سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و حماسه سازی مردم ایران استان در استقبال از معظم له، افزود: مردم استان خراسان شمالی در این سفر با استقبال کم نظیر از رهبری، بصیرت، ولایت مداری و هوشیاری خود را به جهانیان نشان دادند./9314/پ202/ج

ارسال نظرات