۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۲۵۰۹۵

فعالیت‌ مرکز تخصصی حوزوی تربیت مدرس تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز تخصصی حوزوی تربیت مدرس دوره‌های آموزشی این مرکز تخصصی را دو ساله خواند و گفت: ورودی این مرکز با مصاحبه علمی و انگیزه‌ای همراه است و اگر مدرسی انگیزه تدریس در شهرستان‌ها را نداشته باشد پذیرفته نمی‌شود؛ مرکز تخصصی تربیت مدرس انگیزه تدریس و رفتن به شهرستان‌ها را در مدرسان ایجاد می‌کند.
مرکز تخصصي تربيت مدرس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ولی، معاون آموزش مرکز تخصصی حوزوی تربیت مدرس عصر امروز در مراسم فارغ التحصیلی مدرسان این مرکز که با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه سراس کشور برگزار شد، با بیان این‌که اکنون هشتمین دوره تربیت مدرس در این مرکز برگزار می‌شود، بیان داشت: این مرکز به عنوان تنها مرکز تخصصی برای تربیت مدرسان حوزوی است.

 

وی افزود: فارغ التحصیلان این مرکز به عنوان مدرسان حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها مشغول به تدریس و فعالیت می‌شوند.

 

معاون آموزش مرکز تخصصی حوزوی تربیت مدرس تصریح کرد: مرکز تربیت مدرس این افتخار را دارد که خروجی آن پرورش اساتید حوزوی برای بیان دروس دینی که نجات بخش بشر است می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام ولی درباره فرآینده ورودی و خروجی مؤسسه آموزش عالی حوزوی تربیت مدرس عنوان کرد: برای ورود به این مرکز تخصصی طلاب باید حداقل سه سطح خود را تکمیل کرده باشند.

 

وی ادامه داد: ورودی این مرکز با مصاحبه علمی و انگیزه‌ای همراه است و اگر مدرسی انگیزه تدریس در شهرستان‌ها را نداشته باشد پذیرفته نمی‌شود؛ مرکز تخصصی تربیت مدرس انگیزه تدریس و رفتن به شهرستان‌ها را در مدرسان ایجاد می‌کند.

 

معاون آموزش مرکز تخصصی حوزوی تربیت مدرس دوره‌های آموزشی این مرکز تخصصی را دو ساله خواند و بیان داشت: در این دوره روش‌های مفید و مختلف تدریس به مدرسان بیان می‌شود.

 

وی تأکید کرد: در پایان دوره مدرسان نیز آزمون پایانی برای سنجش توانایی تدریس فارغ التحصیلان برگزار می‌شود تا حکم تدریس برای آنها براساس گرایششان صادر شود.

 

حجت‌الاسلام ولی گفت: مدرسان این مرکز تخصصی با گرایش ادبیات در پایه‌های 1 تا 6، با گرایش علوم عقلی در پایه 7 و با گرایش فقه و اصول در پایه 4، 5 و 6 حکم تدریس دریافت می‌کنند؛ خروجی این مجموع بسیار قابل تحسین است.

 

معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی حوزوی ترییت مدرس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حوزه علمیه قم به برکت تلاش و مجاهدتهای مرحوم آیت‌الله عبدالکریم حائری یزدی ایجاد شده است، بیان داشت: این عالم بزرگوار حوزه علمیه قم را احیا کرد.

 

وی افزود: تاکنون در حوزه علمیه قم علما و فقهای زیادی تربیت شده‌اند که مرحوم آیت‌الله حائری یزدی از برکات این بزرگواران بهره می‌برد؛ در روایت آمده «اگر اهل قم نبودند دین ضایع می‌شد» که منظور علما هستند، به وسیله علما از این شهر مقدس علوم آل محمد(ص) به سراسر جهان منتقل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ولی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیز اگر در حوزه‌های علمیه شهرستان طلاب تربیت شوند، ثواب ثمرات آن به مدرسان آن نیز می‌رسد./993/پ202/س

ارسال نظرات