۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۲۵۱۳۲
حجت الاسلام مدرسی:

وجود امام لازمه ادامه حیات جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدرس سازمان حج و زیارت با اشاره به وجود رهبر در بین مسلمانان گفت: اگر در یک جامعه رهبر وجود داشته باشد، جامعه یک پارچگی خود را حفظ می کند.
غدير
حجت الاسلام سید ابوالفضل مدرسی، مدرس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با توجه به فرمان رسول خدا(ص) در برگشت از حجة الوداع گفت: پیامبر (ص) زمان برگشت از حجة الوداع در غدیر خم مسلمانان را متوقف کردند.
 
این مبلغ دینی حوزه علمیه با اشاره به توقف سه روزه پیامبر (ص) در غدیر خم افزود: رسول الله (ص) تاکید کردند، همه مسلمانان حاضر شوند، کسانی که جلوتر رفته اند، برگردند و گروهی که نرسیده اند صبر می‌کنیم که برسند.
 
وی بیعت گرفتن در روز غدیر خم توسط رسول خدا (ص) از مردم را جزو مسائل اساسی قلمداد و تاکید کرد: پیامبر (ص) نه تنها از تمام مردان حاضر برای قبول جانشینی حضرت علی (ع) بیعت گرفتند، بلکه بیعت گرفتن از زنان را هم لازم دانستند.
 
حجت الاسلام مدرسی واژه «ولی» را به معنای سرپرست تعبیر و خاطر نشان کرد: با توجه به توقف سه روزه پیامبر (ص) در غدیر خم اگر ایشان قصد معرفی حضرت علی (ع) به عنوان دوست خود که برای همه ثابت شده بود را داشتند کاری بیهوده بود و رسول خدا (ص) عمل بیهوده انجام نمی دادند.
 
مدرس سازمان حج و زیارت به عام بودن کلمه ولی اشاره کرد و گفت: در اسلام موارد زیادی داریم که برای بیان مطالب از کلی گویی استفاده شده است، حتی در قرآن کریم برای بیان مسائل از کلمات عام استفاده شده که گاهی کلی گویی برای امتحان مسلمانان است و هم چنین از لحاظ فصاحت و بلاغت ثابت شده کنایه بهتر از مستقیم گفتن است و رسول اکرم (ص) مصلحت دانستند در این مورد از کلمه عام «ولی» استفاده کنند.
 
وی به وجود قرینه در کلام رسول الله (ص) برای استفاده از واژه «ولی» که معنای عام دارد اشاره کرد و افزود: زمانی که پیامبر (ص) پرسیدند«الست اولی منکم بانفسکم» قرینه است که حضرت بیان کردند که صریح گویی بهتر است.
 
مبلغ دینی حوزه علمیه خطاب پیامبر (ص) در غدیر خم به همه مسلمانان بیان کرد و اظهار داشت: اگر رسول اکرم (ص) قصد خطاب به اهل مدینه را داشتند مسأله را در مدینه مطرح می کردند یا می فرمودند یا اهل یثرب بلکه ایشان گفتند: یا ایها الناس بنابراین قصد حضرت محمد (ص) همه مردم بود.
 
 
وی به لزوم حضور رهبر در بین مسلمانان اشاره و ابراز کرد: خداوند می فرماید«در آخرت هر دسته ای را با امام خود فرا می خوانیم.»
 
حجت الاسلام مدرسی به تلاش های حضرت محمد(ص) برای اسلام اشاره کرد و گفت: عقل حکم می کند زمانی که کسی برای هدایت جامعه‌ای تلاش می‌کند هیچ گاه وقتی زحماتش به نتیجه رسید جامعه را رها نمی کند و پیامبر (ص) از همه عاقل‌تر است بنابراین بعد از وفات خود جامعه را بدون رهبر رها نمی‌کنند.
 
مبلغ دینی حوزه علمیه در پایان راه انقلاب اسلامی ایران را، ادامه راه پیامبر خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) قلمداد و تصریح کرد: وجود رهبر در جامعه همان گونه که حضرت محمد (ص) تاکید کردند برای پیش برد اهداف اسلام لازم و ضروری است./1322/ت302/ی
ارسال نظرات