۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۲۵۱۹۲
همزمان با عید غدیر؛

روحانیان سادات خوی تجلیل می شوند

خبرگزاری رسا ـ عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه نمازی و تجلیل از روحانیان سادات خوی از جمله برنامه های جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقعه شیخ نوایی خوی است.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه خوي

حجت الاسلام مقصود محمودی،سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت عید غدیر خم، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در امامزاده سید بهلول و بقعه شیخ نوایی خوی برگزار می شود.

 

وی افزود: مراسم جشن ولایت علوی ساعت 21 امشب با سخنرانی حجت الاسلام خدیری، امام جمعه شهر پرند تهران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام محمودی، تجلیل از سادات، اجرای مسابقات فرهنگی، مسابقه کتابخوانی «غدیر درس زندگی» و قرائت خطبه غدیر، اجرای عقد اخوت و ... را از برنامه های جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در امامزاده سید بهلول برشمرد.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: در جوار برگزاری جشن عید غدیر، ایستگاه های پاسخگویی به شبهات شرعی و همچنین پایگاه همه واقف باشیم برپا می شود.

 

وی از برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در بقعه شیخ نوایی خوی خبر داد و گفت: این مراسم فردا صبح با حضور حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: عمامه گذاری چهار نفر از طلاب حوزه علمیه نمازی ، تجلیل از روحانیان سادات و همچنین افراد هم نام با القاب و اسم های امیرمؤمنان (ع) از جمله برنامه های جشن ولایت در بقعه شیخ نوایی است.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی به همایش «بانوان ولایی» ویژه خواهران اشاره کرد و گفت: این همایش بعد از ظهر فردا با سخنرانی حجت الاسلام اختیاری، از اساتید حوزه در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار می شود.

 

وی در ادامه به تشریح برنامه های اجرایی اداره اوقاف و امور خیریه خوی در ایام دهه ولایت پرداخت و افزود: در دهه ولایت 50 عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی پیش بینی شده بود که خوشبختانه به خوبی اجرایی شد.

 

حجت الاسلام محمودی گفت: بر اساس تفاهم نامه با آموزش و پرورش در ایام دهه ولایت دانش‌ آموزان دختر و پسر در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان حضور یافته و در سخنرانی های ویژه تبیین جایگاه ولایت و اهمیت واقعه غدیر خم و همچنین مسابقات فرهنگی شرکت می کردند.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه خوی از افتتاح مسجد بلال خوی به ‌مناسبت عید ولایت امیرمؤمنان(ع) خبر داد و افزود: هزینه ‌های ساخت این مسجد بالغ بر هشت میلیارد ریال از سوی یکی از خیرین خویی پرداخت شده است./936/ت302/ب4

ارسال نظرات