۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۲۵۲۷۵
آخرین خبرها از عید غدیر در نجف؛

حضور 3 میلیون زائر و اختصاص 100 خودرو برای انتقال زائران

خبرگزاری رسا ـ در حالی که احتمالا بیش از 3 میلیون زائر در سالروز عید غدیر در نجف اشرف حضور خواهند یافت، 100 خودرو به انتقال زائران از اماکن مختلف این شهر به حرم امام علی(ع) اختصاص یافته است.
حرم امام علي(ع)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آستان قدس مولا امیرالمومنان علی(ع) در شهر نجف اشرف از آمادگی کامل این آستان برای استقبال از میلیون ها زائر بارگاه ملکوتی این امام همام در سالروز عید سعید غدیر خم خبر داد.

 

تولیت این آستان از روزهای گذشته با برگزاری نشست هایی با ارگان های مختلف درصدد برگزاری موفقیت آمیز زیارت میلیونی بارگاه امام علی(ع) در عید سعید غدیر برآمده است.

 

حضور بیش از 3 میلیون زائر در نجف

 

پیش بینی می شود بیش از سه میلیون زائر از شهرهای مختلف عراق و همچنین سراسر جهان در سالروز این عید بزرگ در شهر مقدس نجف اشرف حضور یابند.

 

بر همین اساس، آستان قدس علوی برنامه های مختلفی جهت رفاه حال زائران تدارک دیده و 100 خودرو از سوی این آستان برای انتقال زائران از سراسر نجف اشرف به حرم مطهر امام علی (ع) اختصاص یافته است.

 

8 دستگاه آمبولانس نیز از سوی اداره بهداشت نجف در اختیار آستان قدس علوی قرار گرفته تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای بلافاصله وارد عمل شوند.

 

بیش از 100 خودروی سنگین نیز وظیفه انتقال آب شرب و وسایل مورد نیاز زائران و حرم مطهر را برعهده دارند.

 

توزیع 10 هزار وعده غذا

 

زائران بارگاه ملکوتی امیرمومنان(ع) به مدت 3 روز مهمان سفره این امام هستند. روزانه 10 هزار وعده غذا به مدت 3 روز میان زائران توزیع خواهد شد.

 

همچنین اماکن ویژه ای جهت استراحت زائران در این سه شب آماده شده است تا عاشقان اهل بیت(ع) به استراحت بپردازند.

 

تسهیل در رفت و آمد خبرنگاران

 

خبرنگاران عراقی و خارجی که به پوشش جشن بزرگ عید غدیر در نجف اشرف می پردازند، تسهیلاتی برای رفت و آمد به این حرم مطهر(ع) دریافت می کنند.

 

با توجه به کنترل شدید امنیتی در نجف اشرف، مقرر شد که خبرنگاران شبکه های ماهواره ای و خبرگزاری ها بتواند نسبت به گذشته به صورت آسانتر وارد حرم شده و به پوشش این رویداد بپردازند./980/ب901/د

ارسال نظرات