۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۲۵۳۳۳

سیری در یادنامه آیت‌الله شیخ موسی نجفی خوانساری

خبرگزاری رسا ـ یادنامه آیت‌الله شیخ موسی نجفی خوانساری تألیف محمدتقی انصاریان از سوی انتشارات انصاریان راهی بازار کتاب شده است.
يادنامه آيت‌الله شيخ موسي نجفي خوانساري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سال 1293 هجری قمری، کودکی در خوانسار متولد می‌شود. پدر و مادرش نام او را موسی می‌گذارند. این مولود بسیار برایشان مبارک بود و از همان اوایل کودکی، فرزانگی، نخبگی و فرهیختگی و آثار بزرگی را در وی مشاهده می‌کردند و به عاقبتش امیدوار بودند.

 

در این یادنامه موضوعات ذیل آمده است:‌ «مختصری از زندگی‌نامه، بعضی از مکاتبات، گزیده‌ای از سخنان بعضی از شاگردان و یا کسانی که با کتاب‌های مرحوم حاج شیخ موسی سر و کار داشتند، یادبودهای بسیار جالب و شنیدنی در محضر آیات عظام، یک یادبود جالب و شنیدنی و عبرت‌انگیز، ملاقات و خاطره‌هایی دیگر، برگرفته از کتاب زندگی‌نامه و خاطرات استاد انصاریان درباره شیخ موسی نجفی، خاطره و گفتگویی   با آیت‌الله سیدمحمد رجایی اصفهانی، خاطره‌ای از آیت‌الله حاج حسینعلی راشد تربتی فرزند مرحوم آیت‌الله ملا عباس تربتی»

 

در خاطره‌ای از آیت‌الله حاج حسینعلی راشد تربتی فرزند مرحوم آیت‌الله ملا عباس تربتی آمده است: «یاد دارم وقتی ایشان برای مدتی کوتاه به مشهدالرضا علیه‌السلام وارد شدند تمام دروس پرفایده و مهم حوزه مقدسه ثامن‌الحجج علیه‌السلام تعطیل شد و ما هم توفیق داشتیم به درس ایشان برویم. وقتی مشرف شدیم بحر زاخری از علم و اصول را پیدا کردیم که تمام قواعد مهم اصول استنباط را فهمیده و تدریس می‌‌فرمودند وما حظ کامل و وافی بردیم، و طلبه وقتی در درس محقق خوانساری حاضر می‌شد تمام مبانی غامض اصول که در کفایه آخوند مطرح بود حل می‌شد و ایضا می‌فرمودند در حوزه نجف با اینکه فضلایی بودند مثل محقق اصفهانی و قزوینی‌ها و سیدیونس اردبیلی اما ایشان همانند خورشید در علم می‌درخشید و ما حظ تمام اصول و فقه را ار محضر ایشان بردیم.»

 

لازم به ذکر است، یادنامه آیت‌الله شیخ موسی نجفی خوانساری تألیف محمدتقی انصاریان در 104 صفحه با قطع وزیری با شمارگان 1000 نسخه از سوی انتشارات انصاریان راهی بازار کتاب شده است./992/پ203/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
رحمةالله علیه
۰۹۱۹۲۹۳۳۷۲۲
حجت پناه اصفهانی
0
0
شریعتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۹
متاسفانه تنها یادگار و فرزند ذکور ایشان حاج محسن نجفی خوانساری هم در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ش از دنیا رفتن، روح شان شا د و یادشان گرامی باد.
0
0