۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۳
کد خبر: ۲۲۵۳۹۷
استاد حوزه علمیه:

غدیر عامل رهایی مسلمانان از سلطه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: عید غدیر روز کامل شدن دین خدا است و می‌تواند روز عزت همه مسلمانان زیر پرچم ولایت در سراسر جهان باشد اگر مظلومان عالم زیر این پرچم جمع شوند از سلطه مستکبران نجات پیدا می‌کنند.
عيد غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان استاد حوزه، شامگاه روز یک‌شنبه 20 مهر به مناسبت عید غدیر در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن تبریک این عید بزرگ به همه شیعیان و ساحت مقدس امام زمان(عج) گفت: عید غدیر روز کامل شدن دین خدا است و می‌تواند روز عزت همه مسلمانان زیر پرچم ولایت در سراسر جهان باشد اگر مظلومان عالم زیر این پرچم جمع شوند از سلطه مستکبران نجات پیدا می‌کنند.

 

وی افزود: با توجه به مطالب فراوان در باب عید غدیر به راحتی می‌توان درباره آن صحبت کرد اما سخن گفتن از فضیایل امیرمومنان(ع) که به امر الهی و توسط پیامبر(ص) به جانشینی ایشان معرفی می‌شوند بسیار سخت یا شاید غیرممکن باشد.

 

حجت‌الاسلام هاشمیان عنوان کرد: برخی تصور دارند که امام حسن(ع) با معاویه صلح کرد یا امام حسین(ع) با یزید جنگید در حالی‌که صلح یا جنگ به این دو امام معصوم(ع) تحمیل شد این‌گونه سخن گفتن‌ها از روی جهالت است.

 

استاد حوزه گفت: امیرمومنان(ع) از جانب خدا به جانشینی انتخاب شده بود و پیامبر(ع) صرفا مامور به ابلاغ بودند جانشین پیامبر(ص) باید مانند خود پیامبر(ص) باشد و خدا می‌داند که باید رسالت و دین خود را به دست چه کسانی بسپارد بنابراین باید راهنمایان بشر و جانشینان آنها از جانب خدا انتخاب شود.

 

حجت‌الاسلام هاشمیان افزود: خداوند بر اساس علم ازلی از میان مخلوقاتش ‏بهترین‌ها که خاندان پیامبر(ص) بودند را انتخاب کرده از عرش به فرش آورد.

 

وی با اشاره به آنچه در کتاب الغدیر علامه امینی آمده بیان داشت: پیامبر(ص) به امر الهی در سال 10 هجری که به حجه‌الوداع نیز معروف است حدود 120 هزار نفر از مسلمانان کشورهای مختلف یمن، شام، عراق، اردون و افریقا را که در حج شرکت کرده بودند را در کنار برکه‌ای به نام غدیر خم جمع‌آوری کرده و جانشینی امیرمومنان(ع) را بر همگان اعلام می‌کنند.

 

امیرمومنان(ع) وسیله نجات بشریت است

 

استاد حوزه افزود: پیامبر(ص) طی 4 ساعت خطبه خواندن امیرمومنان(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرده و از همه مسلمانان می‌خواهند که از امام علی(ع) جدا نشوند تا نجات پیدا کنند زیرا امیرمومنان(ع) معلم و قهرمان عالم بشریت، الگو و اسطوره برای همه انسانها است.

 

حجت‌الاسلام هاشمیان اظهار داشت: پیامبر(ص) می‌فرمایند: حق را در چهره علی(ع) ببینید هر جا علی(ع) باشد حق آنجا است اگر همه عالم یک طرف و علی(ع) طرف دیگر باشد حق با علی(ع) است، هر کس ولایت من را قبول دارد علی مولای او است، علی میزان اعمال است.

 

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) و قرآن صرفا برای مسلمانان نیست بلکه برای همه مردم دنیا بوده اگر چه فقط مسلمانان این دو را پذیرفتند امیرالمومنان(ع) نیز صرفا برای شیعیان نیست بلکه برای همه مسلمانان و مردم دنیا است اگر چه عده‌ زیادی لیاقت نداشتند و او را کنار زده یا رد می‌کنند.

 

استاد حوزه با اشاره به این‌که ولایت رحمت الهی است، گفت: ما شیعیان خدا را شاکریم که خداوند براساس رحمت الهی خود نعمت‌های بزرگی چون پیامبر(ص)، قرآن کریم، امیرمومنان(ع) و ائمه معصومان(ع) را به ما عطا کرده است، ائمه معصومان(ع) ولی و سرپرست ما هستند.

 

هر کس با امام علی(ع) است خدا او را یاری می‌کند

 

حجت‌الاسلام هاشمیان ابراز داشت: شیعه با نام علی(ع) عشق می‌کند از روز اول در اذان ما را با نام علی(ع) آشنا کردند، خداوند دعای پیامبر خود را مستجاب می‌کند زمانیکه فرمودند: خدایا دوست دار هرکس علی(ع) را دوست دارد و دشمن دار هر کس علی(ع) را دشمن دارد، خدایا یاری کن هر کس علی(ع) را یاری کند.

 

وی گفت: پیامبر(ص) فرمودند: جبرئیل چندین بار از طرف خداوند پیام آورد که اگر امیر مومنان(ع) را به عنوان جانشنین معرفی نکنی رسالت خود را کامل نکردی  این درحالی بود که پیامبر(ص) قبلا در مکه نیز امیرمومنان(ع) را زمانی که نوجوانی بودند به عنوان جانشین خود معرفی کرده بودند و فرموده بودند که گوشت و خون علی(ع) گوشت و خون من است و هر کس با علی(ع) بجنگد با من جنگیده است اما با این وجود بعدهای عده کمی با امیرمومنان(ع) بیعت کردند بسیاری از آنچه دیده یا شنیده بودند تخلف کردند.

 

استاد حوزه عنوان کرد: امروز شیعیان مظلوم عراق، سوریه، ترکیه، بحرین و افغانستان و مظلومان دنیا در هندوستان و افریقا توسط سلطه استکبار جهانی مظلوم واقع شدند امروز گروه‌های تکفیری چون داعش پیرو جریانی هستند که به اهل بیت(ع) ظلم کردند کسانی که شیعه در طول 1400 سال اولین و آخرین ظالمان به پیامبر(ص) و خاندان او را لعن می‌کند.

 

حجت‌الاسلام هاشمیان خاطر نشان کرد: امروز قدرت‌های استکباری با ائتلاف خود تلاش می‌کنند تا مسلمانان به ویژه شیعیان را قتل عام کنند تنها شیعیان ایران عزت دارند ما مسلمانان و شعیان باید برای وحدت تلاش کنیم تا بتوانیم بر دشمنان پیروز شویم./807/پ201/ب4

ارسال نظرات